mandag 15. juli 2019

Smerter venstre side mage gravid

Som tidligere nevnt skyldes dette det meste av tiden luft i magen. Veldig mange mennesker sliter med hyppige magesmerter grunnet en dårlig fungerende tarm. Er smertene lokalisert ved navlen, eller lenger ned i magen, på høyre eller venstre side , har det gjerne med tarmen og gjøre, sier hun. Forstoppelse kan være årsaken til smerter.


Det siste døgnet har jeg hatt smerter nederst i venstre side av magen, i samme region hvor eggstokken ligger.

I natt var jeg så bekymret at jeg reise på legevakten. Der tok de urinprøve for å sjekke om det kunne være urinveisinfeksjon, men den var helt fin. Selv om både smerter og plager som gravid er relativt normalt, er det enkelte typer smerter du bør være ekstra på vakt for, og enkelte smerter gir grunn til å kontakte lege.


Magesmerter og blødninger – En god regel er at smerter som varer eller ikke slipper taket, gjerne i kombinasjon med blødning, må tas på alvor, sier Wendelborg. Vondt venstre side nederst mage Nå har jeg veldig vondt i mage nederst på venstre side. Det er mange smerter i svangerskapet,. Jeg er gravid i midten av 2.

Oftest galleveispatologi eller leversykdom. Andre muligheter er pankreatitt, magesår, appendisitt med atypisk leie, appendisitt hos gravid , subfrenisk abscess, nyrepatologi, kolontumor i høyre fleksur, hjerteinfarkt, lungebetennelse. Da har jeg sjekket med jordmor, og hun sa at det overhodet ikke var noe å bekymre seg over. Som dere sier er det bare nerver i klem. I tillegg sa hun at når man er gravid kjenner man jo bedre etter, og dermed ofte føler vanlige smerter ti ganger mer enn når man ikke er gravid.


Selvom de kanskje er der iblant da også. I begynnelsen var plagene av en karakter som gjorde at jeg fint kunne fungere i jobb og studier, men de siste to ukene har plagene forverret seg. Hei, jeg har den siste måneden opplevd en gradvis økende følelse av ubehag og trykk i området under de nederste ribbeina på venstre side. Slike smerter er ufarlige og blant de vanligste plagene i svangerskapet.


Jeg har et slags ubehag, smerte, mest på venstre side , men også høyre over skambenet nederst i magen. Noen får smerter midt i eller øverst oppe i magen. Det kommer og går, helt uavhengig av hva jeg spiser og gjør.


Det har nok vedvart i to mnd nå. Vært hos lege flere ganger, og ble sendt til urolog da jeg følte smertene kunne komme fra bitestiklene. Rask og trygg leveranse.

Kjøp nå, test deg hjemme. Se våre reiser til Side her. Bestill din drømmeferie på ving. Stikkende smerter nederst i magen på venstre side. For eksempel ved forstoppelse og luft i magen.


Smerter eller ubehag i siden (flankesmerter) kan komme fra magetarmkanalen, milt, lever, nyrer og urinveier, og muskulatur i rygg og bryst. Smerter nederst i magen: Kan være tegn på en gynekologiske tilstand hos kvinner. Det kan være smerter nede i magen på den ene eller på begge sider. Smerter i øvre høyre del av magen kommer ofte fra lever og galleveier, smerter i midten øverst i magen ofte fra magesekken, smerter nedad på høyre side er typisk ved blindtarmbetennelse og smerter nedad på venstre side kan komme fra tarmen.


Siden i forgårs ettermiddag har jeg hatt en smerte helt nederst på venstre siden av magen. Billig, sikker og rask graviditetstest. Det kjennes ut som at det er rett over eggstokken. Når jeg ligger og sitter kjenner jeg ikke noe.


Og om jeg trykker på magen er det vondt. Men bare på venstr. Nei: Magesmerter uten feber kan f eks skyldes smerter fra tarmen, magekatarr (magesyre), gallesten osv. Ved vedvarendesmerter kan man utvikle feber - husk å kontrollere temperaturen.


Har du smerter nedover mot høyre side av magen? Ja: Kanskje har du en. Er i uke på mandag og lurer litt på om det er vanlig å ha smerter nå når det begynner å nærme seg? Har hatt ganske kraftige smerter på venstre side av magen, og smertene stråler bak til korsryggen, er nesten som at sidemuskelen ligger i klem, det gjør forferdelig vondt.


Hva er årsaken til plager øverst til venstre i magen? Dette gir ofte sultsmerter eller nattlige smerter , eller smerter når man drikker syrlige drikker. Er det noen her som har hatt erfaringer med å ha smerter på venstre side av magen? Er litt under brystet.


Har også mye luft i magen og vet ikke om det kan være grunnen. Isåfall noen tips til å bli kvitt det. Sliter en del med foretoppelse om dagen da magen kommer og går hele tiden. De sjekket ogs om alt s bra ut p venstre side , og det gjorde det heldigvis. Dersom du opplever en skarp smerte i siden sammen med bldninger tidlig i svangerskapet - 6. Noen fr smerter midt i eller verst oppe i magen.


Luftsmerter Jeg har hatt smerter i venstre side av mage (mellom hoftekammen og ribbeinet p frem- og bakside) i ca. I begynnelsen var det ikke smertefullt, men snarere en slags dunkende tilstedeværelse som jeg da antok kunne være en strekk i muskulaturen. Smertene er der konstant og noen ganger kommer det tak som jeg må puste meg igjennom. Om natten våkner jeg mange ganger fordi jeg får smerter når jeg snur meg. Om morgenen kommer jeg meg nesten ikke opp av sengen fordi det er så vondt.


I begge tilfellene vil det også være en blødning fra skjeden. Hvis du er eller kan være gravid , kan smertene skyldes en abort eller svangerskap utenfor livmoren. Egglederbetennelse gir smerter. Ofte har man da også feber og generell sykdomsfølelse.


Takvise, meget kraftige smerter kan skyldes en cyste på eggstokken. Hvis du opplever stikkende smerter som tiltar over timer eller dager, kan det være snakk om blindtarmbetennelse. Da befinner smertene seg nederst på høyre side av magen. Hyre side er typisk ved blindtarmbetennelse og smerter nedad p venstre side.


De vanligste plagene i svangerskapet er uspesifikke smerter i magen, gjerne rett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg