torsdag 7. mars 2019

Murring gravid

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Det er i seg selv og uten andre symptomer, er absolutt ikke noe som taler i retning av alvorlig sykdom, men det er selvfølgelig riktig å få det undersøkt. Du spør meg om hva du bør be fastlegen om å undersøke.


Jeg er år, har to tenåringsbarn fra før på og år. Sv: Tidlige symptomer: Stikking og murring bare på en side? Da jeg var gravid med datteren min, fikk jeg også sånne muringer på bare en side. Tror det var i uke eller 10. Nå med nummer har jeg foreløpig ikke hatt noe.


Har siden en uke før ikm hatt en del verk og murringer i korsryggen spesielt. Dette har variert veldig, hadde det mye om natten tidligere og nå er det mest på dagen. Bytter på å være murringer i korsryggen og livmoren. Kjenner også en del strekk i livmoren.


Men det er uansett lurt å trene musklene i underlivet – både mens du er gravid , og etter fødselen. De aller fleste opplever at underlivet normaliseres i løpet av noen uker etter fødselen. Smerter i nedre del av magen.


Flere av mine gravide pasienter er bekymret fordi de har vondt i nedre del av magen. Festesmerter gravid. Såkalte festesmerter, som enkelte gravide mener de kan kjenne svært tidlig i svangerskapet, er heller ikke vanlig, mener jordmoren.


Det er liten grunn til å tro at man skal kunne kjenne at egget fester seg. Noen sier de kan kjenne eggløsningssmerter, og at festesmerter ligner litt på dette. AnonymBruker skrev: Jeg ville synes det var vanskelig å fortelle at jeg var blitt gravid i seg selv til mine foreldre. Men å fortelle at vi ventet et donorbarn kunne være vanskelig for. ORIGINAL: karrihansen sist jeg var gravid var det overhodet ikke planlagt, og det var ikke i min villeste fantasi at jeg kunne være gravid ! Jeg gikk å ventet på mensen, og kjente hele tiden at den skulle komme.


Jeg har i en periode på et par uker opplevd å ha en del murring i underlivet. I tillegg opplever jeg at det er ømt ved trykk mot området like ovenfor skambenet (mulig noe mot høyre side). Merker også denne ømheten ved trykk mot mellomkjøttet når jeg setter meg eller tørker meg etter dobesøk. Som regel mer merkbart hvis tarmen er full.


Du har sikkert begynt å vokse litt selv også. Uke 14: Nå begynner den beste fasen av graviditeten for mange. Kvalmen avtar og du føler deg ikke så trøtt lenger. Rask og trygg leveranse.


De siste ukene før fødselen starter, er det vanlig at den gravide kjenner en del murringer. De sitter ofte lavt nede i magen over symfysen eller lavt i korsryggen – som om en venter på mensen. Kynnerne kan også bli litt kvassere, sier jordmor Ragna T. Hun jobber både ved Stavanger Universitetssjukehus og privatklinikken. Det er ikke direkte vondt, jeg tar feks ingen smertestillende. Alt du beskriver opplevde jeg da jeg ble gravid.


Testikkelkreft gir vanligvis ikke smerter i selve testikkelen. Har også litt murring i korsryggen, samt at legen for en ukes tid siden. Et vanlig symptom er tyngdefornemmelse i underlivet som skyldes svekket. Fles som mens smerter, men de er ikke s sterke. At vi som gr p progestan fr symptomer som ligner en gravid kvinnes.


Jeg har sre nippler, sm kvalm og murring i underlivet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det verker ikke bare i underlivet. Nå er det ei uke siden eggløsning. Jeg hadde en del smerter mens det sto på, før det gikk over igjen.


Og nå plutselig har jeg fått tilbake samme murring i livmor, ikke vondt bare litt ubehagelig. Har bare passert fire uker og stusser over menssmertene jeg har hatt de siste dagene. Kan ikke huske dem fra de forrige svangerskapene. Mente at de utble når jeg ble gravid og kom når jeg var ca uker og livmoren begynte å strekke på seg. Det er fryktelig tidlig,og jeg er forberedt på at de.


Første gang jeg var gravid trur jeg faktisk at jeg hadde null smerter frem til SA i uke 7. Er veldig oppblåst jeg og. Her om dagen tenkte jeg herregud jeg ser jo gravid ut men det er jeg jo ikke, og så kom jeg på at jeg er det, hehe. Her finner du informasjon om graviditeten uke for uke, svangerskapskontrollene, vanlige plager og hva du bør passe på som gravid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg