torsdag 28. mars 2019

Dikt om død og savn

Dikt om død og savn

Vi hadde i skoleoppgave å levere et dikt vi hadde skrevet om sorg, så her er mitt dikt om sorg. Sorg og savn Et lte dikt om sorg og savn - og bearbeidelsen. Sorgen kan danse Et dikt om dyp sorg og fortvilelse. Du kan skrive om det som er viktig for deg. Si det med ord er et tilbud fra Mental Helse til alle som ønsker å sende oss en melding og få svar tilbake.


Når de ikke er her, så skriver jeg dikt hele tiden. De kan aldri viskes ut. Noen av dem er vakre. Jeg har mange linjer. Andre fylt av smerte, sorg og savn.


Langsomt fylte jeg dem - ett for ett. En dag skal jeg stige av med alle linjene lagt bak meg. Livet og døden En sønn for lite Lengsel og smerte Evig sorg Den tapte kampen Tanker om tanken på deg Forkjærlighet for samvær Hvor er du? The boy with a love-factory for a heart Langt igjen te kjærlighet i sæng Sommerfuglen Når det blir kveld og tid for å si god natt!


Dikt om død og savn

Meget har glidd ned på bunnen gjennom. Dikt om sorg – av 20. Har kjøpt en willow tree engel og noen fine blomster og tenkte å skrive ett kort. Når dagen virker som mørkest så vit at jeg aldri er helt borte jeg våker over deg, alltid og forsøker trenge gjennom alt det sorte. Om savn og kjærlighet.


Dette må handle om sorg, savn ,. Trenger du et godt sitat? Om din tid blant oss er over, så er du en del av mitt liv. Du ble et uskyldig lite offer for det vonde, den som vi alle hater, den som henter oss alle en gang, ja den som gjør oss så vondt, den som skaper alle spørsmål om hvorfor. I am a thousand winds that blow. Du ble så brått revet bort, et sjokk for oss alle er hva det blei.


Dikt om død og savn

For vi elsket deg jo så høyt. Om minner, døden , sorg, savn og veien videre. Ellen Agnete Brygfjeld kommentarer I dag er det den 2. Hver gang min kone tar med seg vårt barn og er på ferie uten meg, så blir følelsene veldig sterke, og jeg skriver veldig mange dikt for å få dem ut. På denne siden finner du informasjon som kan være nyttig for deg som har mistet noen, har noen i nettverket som har mistet noen, eller om du skal hjelpe noen som er i sorg. Kjærlighetsdikt var det flust av.


Temaet er sorg og vanlige etterreaksjoner. Men dikt om arbeid måtte Ruth Lillegraven (38) og Tordis Ørjasæter (89) lete lenger etter. Nå har de samlet dikt fra fødsel til død i én praktbok.


Dikt om død og savn

Erfaringer innen kreftomsorgen viser at det er vanskelig å nå fram til pårørende med utviklingshemming med informasjon om alvorlig sykdom og død , og at de ikke får den hjelpen som trengs for å bearbei-de sorgen. Nokon som kan anbefale eit dikt eller to? Eg skal skrive litt om venninna mi, som omkom i ei bilulykke for ein mnd sidan, i russeavisa vår, og skulle gjerne hatt eit par dikt.


Det hadde også vore godt å lest litt dikt , for min eigen del. Gråte litt til vakre ord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg