torsdag 3. mai 2018

Sunne kjeks

Verken Sunne vanuit een vakantiehuis. Nu eenvoudig online boeken! Bestill drømmeferien med Agoda. Innlegget inneholder annonselenkerHeisann!


Har du lyst på noen smarte kjeks til hverdags, så prøv disse nydelige havrekjeksene. De egner seg selvfølgelig året run og trykker du dem ut med pepperkakeformer så skapes det julestemning med en gang. De går unna som varmt hvetebrød hos oss, så jeg baker som regel dobbel porsjon hver gang.


Kjeksen lages av havregryn og banan, som både er næringsrike og sunne ingredienser. Den engelske avisen The Guardian omtaler blant annet havre som supermat. Barna mine elsker disse grove hornene. Se hele utvalget eller les våre oppskrifter her.


Sunne kjeks

Alltid rask levering. Start uka med en sunn og digg 2-retters! Kjeks er noe jeg i utganspunktet ikke spiser fordi de fleste kjeks er kaloribomber og ikke tilfører kroppen særlig mye nyttig.


Men disse kjeksene er så sunne at de kan sammenlignes med knekkebrød. Hovedingrediensene er havregryn og byggmel, som er noe av det sunneste vi kan spise. Visste du at havregryn også er en viktig kilde til jern?


Sunne kjeks

Vi har allerede testet sjokoladekjeks og barnekjeks, og nå har turen kommet til kjeks som markedsføres som sunne. Selv om flere av disse kjeksene inneholder mindre sukker, mer fiber, og mindre fett enn en del andre kjeks , er de likevel ikke så sunne at de bør spises til hver dag. Sjekk ingrediensene Kjeks er jo laget av mel, og mel er rikt på stivelse.


Fibermengden varierer med hvor grovt melet er. Ut fra oversikten kan du finne ut hvilken kjeks som inneholder minst og. Eg rekner med tilgangen til norske epler fortsatt er stor hos mange?


Sunne kjeks

Eg håper det, for eg har fortsatt oppskrifter å dele! Idag havrekjeks med eple og kanel, uten tilsatt sukker og gluten, og kan fint lages melkefri. Her er de – vidunderlige grove kjeks med sjokolade. Tanken var å lage en litt sunnere variant av en chocolate chip cookie og jammen ble de ikke så gode at de konkurrerer sterkt med sin noe usunnere variant. Søte og sunne havrekjeks er ikke så vanskelig som du tror.


Server kjeksene på en hyggelig frokost med smør, geitost og tyttebærsyltetøy. Dette er kjeks uten egg. Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet.


Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Deilige og sunne banankjeks du enkelt lager selv. Den crispy kjeksen lages med bare to ingredienser og det kan tilsettes flere ingredienser etter eget ønske, for flere smaker og variasjoner. Ingredienser: modne bananer g havregryn Tilsett om ønskelig: Kanel Hakket mørk sjokolade Hakkede nøtter Slik gjør du: Forvarm ovnen til 1grader. Bland ingrediensene sammen i en blender.


MELD DEG PÅ NYHETSBREVET OG FÅ OPPSKRIFTENE I MAILBOKSEN. Disse har myk kjerne, og er gode alene eller sammen med is. Oppskriften gir ca.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg