onsdag 2. mai 2018

Gravid lite symptomer

Utvikler falske symptomer. Selv om man registrerer ett eller flere gravidtetssymptomer, behøver det ikke å bety at man faktisk er gravid. Et sterkt ønske om å være gravid , kan til og med føre til at man får en voksende mage – og et såkalt innbilt svangerskap.


Gravid med lite symptomer , erfaringer? Vi har prøve å bli gravide i flere år og er naturligvis vanskelig å tro at jeg endelig er gravid !

Men så kommer bekymringene. Har siden da tatt 6(!) tester til, som helt klart er positive. Er det noen andre som har vært gravide uten særlige symptomer ? Jeg har ikke hatt noe sæ. Sv: Bekymret- hvor LITE symptomer kan man ha? Tror det er utrolig stor forskjell på leger altså.


Forrige gang visste jeg ikke at jeg var gravid før uker (!!!), skjønte ikke det med at jeg gikk og brakk meg. Hvis man tror man er gravid , er en graviditetsprøve den beste måten å bekrefte eller avkrefte det på.

Men det er mulig å få noen tegn og symptomer på at man er gravid , allerede før dato for forventet menstruasjon har passert. Tidlige symptomer på graviditet. Men det er jeg av og til uten å være gravid også Det er nesten sånn at jeg kjenner etter alt jeg kan om jeg kanskje er kvalm. For det hadde vært litt greit å ha noen symptomer bare for å ikke lure hele tiden på om jeg virkelig er gravid.


Enn så lenge så lurer jeg på om det finnes symptomer på denne fæle ma-en. Det finnes ulike symptomer som kan antyde at du kanskje er gravid. Disse tidlige tegnene på graviditet varierer fra kvinne til kvinne, og fra graviditet til graviditet. Hvis du er gravid , merker du kanskje ett eller flere av disse symptomene.


Det er lite sannsynlig at du får alle på én gang. Symptomer kan komme så tidlig som i uke fem til seks. Ni av ti kvinner har symptomer på graviditet ved uke åtte. Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest.


Kjøp nå, test deg hjemme. Det kom da mest på kvelden, og varte ikke mer. Er blitt gravid igjen, etter MA for noen måneder siden. Den gang ble jeg ganske kvalm og uggen.

I etterkant ser jeg at kvalmen forsvant ca når fosteret døde. Nå er jeg snart uker på vei, men har svært lite kvalme. Fem uker gravid og mage på størrelse med fem måneder gravid.


Hurra… Magestørrelsen kommer til å variere veldig fra morgen til kveld. P – Puppene forandrer seg. Brystvorter som er ømme bare du ser på dem, årer som plutselig dukker opp under huden, BH-størrelsen som blir for liten… Og dette er bare starten på forandringene!


Dette er også noe leger sier. Så nå blir jeg jo litt bekymra da, siden jeg ikke har vært kvalm en dag. Marianne (20) var gravid uten symptomer. Det hun trodde var urinveisinfeksjon, viste seg å være en baby. Lavt blodtrykk gravid.


Mange gravide kan slite med lavt blodtrykk i starten på svangerskapet av rent fysiologiske årsaker. Det kan være ubehagelig med lavt blodtrykk, men det gir sjelden alvorlige problemer, understreker fastlege og leder i Norsk forening for allmennmedisin, Petter Brelin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg