torsdag 27. april 2017

Gå ned i vekt gravid

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Få verktøyene som gjør hverdagen enklere når du skal ned i vekt. Finn den perfekte for deg her! Inneholder mineral som kan dempe søtsuget og normalisere forbrenningen. Et av de første valgene den gravide bør ta for å ivareta sitt ufødte barn er derfor å gå ned i vekt.


I dette legger jeg at gravide som er overvektige eller lider av fedme bør gå ned i vekt.

Jeg var på 1for måneder siden og har hatt en veldig stabil vekt gjennom de siste årene. Jeg har ikke klart å gå ned , men jeg har klart å holde meg fra å gå opp. Jeg hadde jo egentlig et håp om at jeg skulle ha klart å gå ned i vekt før jeg skulle ha barn. Småspising kan være et evig onde for deg som prøver å gå ned i vekt. Ofte er det om ettermiddagene og om kvelden at matsuget er størst.


Fem om dagen kan være av stor hjelp i vektreduksjon siden du kan spise større porsjoner med lite energiinnhold siden frukt og grønt inneholder mye vann. Du er jo ikke veldig overvektig, så det bør jo gå fint. Jeg vet ikke hvor BMI-grensa går i forhold til svangerskap, men det er alle fall BMI som brukes som grunnlag for om du blir definert som en risikogravid eller ikke.


Norge har ikke egne anbefalinger for vektøkning i svangerskapet, men viser til amerikanske retningslinjer for vektøkning.

Hvordan går man ned i vekt etter graviditeten? En viktig del for å gå ned i vekt etter graviditeten er å spise en sunn og næringsrik kost. Dette hjelper deg å både gjenopprette kroppen etter graviditeten samt orke med det nye livet som forelder. Tenk på å spise sunnt uansett om du ammer eller gir melkeerstatning.


Hvor mye vekt du trenger å legge på deg, avhenger av flere faktorer, inkludert vekten din før du ble gravid og din kroppsmasseindeks. Din og fosterets helsetilstand spiller også en rolle. Det bør tilrettelegges for sunn vektnedgang under svangerskapet, skriver blant annet Bornstein.


Får man hjelp til å sette opp et kosthold og en aktivitetsmengde som er fornuftig og helsemessig forsvarlig, er det ingen ulempe med å holde vekten mens du går gravid. Generelt er det jo fint for den gravide , som uansett bærer mye og tungt, og det er i seg selv en stor belastning for ledd og kropp å gå gravid , sier hun. Det er relativt enkelt å gå ned i vekt , utfordringen er å holde seg der i ettertid. Hvorfor er det så mange som ikke lykkes? Her får du tre gode råd.


Kan gravide ned i vekt – ekspertråd. Raskt vektøkning kan være grunnlaget for utviklingen av diabetes mellitus og hypertensjon. Fremtiden mamma bør tenke på komplikasjonene i fødselsprosessen på grunn av overflødig vekt og hvordan etter det å miste overflødig fettmasse. Det er nemlig slik at mange klarer å gå ned i vekt , men flertallet sliter dessverre med å holde vekta.


Dette gjelder spesielt de som har gått ned mange kilo. Grunnen til at det vanskelig å holde vekta er at kroppen ikke liker at du har gått ned.

Kroppen vil hele tiden fortelle deg at du bør gå opp i vekt. Er 1høy og veier kg. Og jeg er redd for at visst jeg skal bli gravid og gå opp masse i graviditeten så kan jeg kanskje komme opp i ett sifret tall, og det vil jeg ikke. Jeg er bare år så har ikke dårlig tid heller. Men jeg lurer på, er det noen som har erfaringer med det å gå ned i vekt og deretter bli gravid ? Det er ikke slik at du skal kutte ut alt du liker selv om du går ned i vekt.


Men du kan tenke gjennom hvor ofte du gjør det. Overvekt og fedme er dessverre et problem både blant barn og voksne. Hvis du har pleid å drikke én om dagen, kan du kanskje gå ned til to i uken. De fleste med overvekt eller fedme oppnår store helsegevinster ved å gå ned 5- i vekt. Det finnes mange gode hjelpemidler for deg som ønsker å få en sunn vekt.


Samtidig prøver vi å bli gravide (den biologiske klokka tikker, så jeg har ikke tid å vente til jeg har gått ned i vekt før vi prøver). Er det mulig å gå ned i vekt mens man er gravid , dersom man spiser su. Mange bruker den som et redskap for å gå ned i vekt , men egentlig er den mer en helsestrategi enn en slankekur. Slik går du raskt ned i vekt. Hvis du vil gå raskt ned i vekt , spiller både kosthold og trening en stor rolle.


Derimot vil du gå ned i vekt , hvis du inntar færre kalorier enn du forbrenner. Men hvis du vil gå raskt ned i vekt , så er det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg