mandag 23. mai 2016

Ørebetennelse og fly

Ørebetennelse og fly

Finn den beste løsningen! Søk Fortere, Bedre og Smartere her! Praktisk otoskop for hjemmebruk. Lar deg lyse og se inn i ørene. Søk og bestill din reise nå!


Jeg skal ut å fly om dager, en to-timers flytur til Polen. Har kjøpt ørepropper på apoteket, som jeg hører skal hjelpe noe. Men jeg hører noen får veldig store smerter når de flyr med ørebetennelse , og er litt redd for dette. Kjedelig å ligge rett ut med hodesmerter de dagene jeg skal være i Polen. Og jeg har ligget med heftig influensa denne uken.


Nå i ettermiddag fikk jeg sinnsykt vondt i ørene og dott i begge ørene med nedsatt hørsel. Regner med det er en ørebetennelse på toppen av influensaen. Jeg driver muligens og brygger på en ørebetennelse. Bobler og syder inni hodet mitt om dagen i alle fall.


Har fløyet med slike ører før og da smalt det og pep det, og jeg levde i en boble lenge etterpå. Spør om ørebetennelse , øresus, fly og konsert. Jeg fikk en kraftig ørebetennelse på høyre øre lørdag 11.


Ikke høy smitterisiko om bord. Generelt må det sies at smitterisikoen for passasjerer om bord på et fly ikke er veldig høy. Alle i reisefølge kan visst skrives opp og da får dere tilbake billettene om dere har forsikring. HEPA-filter), den lave luftfuktigheten (reduserer overlevelsesdyktigheten av virus og bakterier) samt det faktum at de fleste passasjerer forblir sittende under en flyreise.


Drikk rikelig med koffeinfri væske (vann er best) gjennom hele flyturen. Hvis du har vansker med å utligne trykket på grunn av forkjølelse eller ørebetennelse , kan det være lurt å utsette reisen eller finne en alternativ reisemåte. Om du likevel bestemmer deg for å fly , finnes det noen råd du kan følge. FÅR IKKE FLY : Hånd-, fot- og munnsyke er bare én av sykdommene barnet ditt ikke kan fly med på grunn av smittefare. I de fleste tilfeller er det imidlertid vannkopper som fører til flynekt.


Det vanligste er likevel problemer som oppstår når du reiser med fly , et såkalt barotraume. I tillegg kan trommehinnen skades dersom du får fremmedlegemer inn i øregangen. Typiske plager er akutte smerter i øret i forbindelse med skade. Som regel vil du også få følelsen av å ha dotter i ørene, nedsatt hørsel og øresus.


Ørebetennelse og fly

Sammenlign på Reiseguiden før du bestiller. Vi flyr fra mer enn 9flyselskaper. SVAR: Hei Hvis en får en ørebetennelse , kan en få et trykk i det indre øret, og trommehinnen kan være ganske spent. Fly med oss verden rundt! Når man flyr , vil det være et annet trykk inne i flyet, enn det vi er vant til.


Det er en helt grusom følelse å være nødt til å fly midt under en forkjølelse, ørebetennelse – eller aller verst: Bihulebetennelse! Hele hodet føles som det skal eksplodere. Gutten min starta på medisiner for ørebetennelse i dag. Trommehinna hans sto visst skikkelig i spenn og var veldig rød og betent.


Han er ganske pjusk og har vondt, litt feber også (39) Spurte legen om det var lurt å ta han med opp i fly (om dager) pga ørebetennelsen, men det ville han ikke gi no. Vi er på reise (begravelse til oldefaren til knøttet) og skal fly heim i morgon. I natt har han vore veldig urolig, med feber og skriking.


Han hadde dobbeltsidig ørebetennelse med sprukne trommehinner for ein drøy mnd sidan, og eg er redd det er tilbake igjen no. Jeg har en lett forkjølelse med dottfølelse i ørene. Har ikke hatt øreproblemer i fly før, og heller ikke hatt øreverk ellers. Kommer til å ta nesedråper og kjenner til det her med å utligne trykket ved å holde for nesa og blås. Vær så snill å si noen har et tips og gi foruten om matolje i øret.


Jeg får ikke sove og tar alt for mye smertestillende. Annonym skrev: Hei, jeg har fått ørebetennelse og imorgen skal jeg fly. Får du skikkelig vondt, kan du si fra til flyvertinnen, og de vil tilby deg to glass med bomull som er kokt og glovarm, som du holder inntil ørene.


Må du fly når du er forkjølet, da må du vel det. Små barn og barn inntil skolealder er mest utsatt. Er det alltid slik at det blir problemer med å fly i slike tilfeller. Har hørt av andre at vi bør ungå å fly med henne et par år (pga trykket hun får i øret).


Tar seg til eine øret. Har også hørt at dersom hun får ofte ørebetennelse kan det bli kronisk, og at når en trommehinne har sprukket, så kan det på. De aller fleste blir bra av seg selv etter noen dager, men det finnes tilfeller hvor man behandler betennelsen med antibiotika.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg