tirsdag 30. september 2014

Feber som kommer og går

Feber som kommer og går

Jij bepaalt hoe je betaalt! Vandaag bestel morgen in huis. Ervaar het gemak van Wehkamp. Sønnen min på mnd har siste tiden hatt feber som kommer og går.


Tilbake i barnehage på dagen, blid og fornøyd der. Etter noen dager er det samme runden. Dette har skjedd ca 5-ganger etter nyttår. Dermed bør vi egentlig være ganske fornøyde med å ha litt feber når vi har en infeksjon i kroppen. Unntakene er enkelte barn som kan få feberkramper, noe vi kommer tilbake til.


Her borte er det noe som går nå. Når man setter febernedsettende vil jo variere fra barn til barn. Noen får lett høy feber andre ikke. Noen blir fort grinete og utkjørte av feber andre ikke. Hadde Vesla fått i feber hadde ho fått febvernedsettende for lenge siden.


Feber som kommer og går

Ho blir grinete på 3og ligger som slakt på 32. Hun insisterer på å gå på jobb og hun er svært hardfør. Jeg lurer bare på om dette er noe som går om dagen, er det et stresssymptom eller er det en. Jeg leverte han i barnehagen etter noen dager da jeg trodde han hadde hatt en feberfri dag, men da han kom hjem hadde han 3i feber igjen og var sur og trøtt. Han har vært mye sur og trøtt etterpå også, våkner hele tiden på natta, men har ikke vært så varm at jeg trodde han hadde mer feber.


Nå er han VELDIG sur og trøtt, så jeg. Selv om symptomene kommer og går ,. De andre symptomene på sykdommen som har gitt deg feber , kommer i tillegg. Faretegn ved feber : Slapphet. Hvis en person med feber er veldig slapp, ikke orker å bevege seg og knapt orker å svare på spørsmål, kan hun ha en alvorlig infeksjonssykdom.


Hvis den febersyke er surrete eller bare snakker tull, kan tilstanden være. Periodisk feber -syndrom er en tilstand hos barn med regelmessig forekomst av høy feber med ca. Vinteren kommer dessverre med en rekke ubudne gjester i form av bakterier og virusinfeksjoner, og som oftest er det bare en ting å gjøre.


Ta tiden til hjelp. Smerter og ubehag som kommer og går , og som lokaliseres til testikkel, bitestikkel, lyske, penis (ofte bare ytre del), blæreregion og rygg. Eventuelt redusert erektil funksjon og smerter ved ejakulasjon. Lavgradig feber ved bakteriell prostatitt.


Feber som kommer og går

Kjedelige greier det der, for det er dessverre ingen tvil om at voksne og funksjonshemmede stiller dårligere i arbeidslivet. Arbeidsgivere bør få opp øynene for at også disse utgjør gode ressurser. Har du kontakt med noen som eventuelt kan hjelpe med tilrettelegging? Hadde fått gå inn litt før de adnre før fruktmåltidet, for han var litt slapp,- og de lurte på om han hadde feber (de har slutte og måle, for de ser på allmenntilstanden fremofr tempen),- men da frukta kom fram var han 1 igjen og spise frukt og knekkebrød og var 1 seg selv igjen.


Han går og sier han er Litt syk;- men ikke noe. Dette er kroppens mekanisme for å bekjempe organismer som virus og bakterier. Feber - er det alvorlig? Det er kroppen selv som forårsaker feberen. Han har kommet hjem fra jobb og deretter gått rett til sengs og sovet nesten i ett til neste dag.


Min samboer er en mann på år som nå har gått og hanglet i over en måned. Dessuten har han veldig ondt i beina,av og til hele, men oftest ved anklene og leggene. Klør meg av og til uten å tenke over det, og vips så kommer det små, hvite klumper i området hvor jeg har klødd med. Klumpene er som sagt små og hvite, men området rundt blir rødt. Om jeg klarer å kjempe i mot kløen og holde fingrene fra fatet, forsvinner utslettet etter noen minutter (alt fra 2-minutter til minutter).


I løpet av det siste halvannet året, har jeg fått noen voldsomme perioder med et trykk som setter seg i halsen og stråler som et press opp mot hodet. Jeg får skikkelig svelgebesvær og blir slapp og helt ute av form. Når jeg får dette kan det sitte i flere uker, for så og bli bedre en periode, så kommer det tilbake igjen.


Det stod på 4-5dage og så kom der kindtænder igennem. Dersom du har høy feber og hoste i mer enn døgn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg