mandag 22. september 2014

Enkel ostekake oppskrift

Kaken er god både til kaffe og dessert. Husk å beregne tid til å fryse kakebunnen, og at den skal tine i kjøleskapet i ca. Ostekake er rett og slett en fantastisk kake, lett og frisk og kremete som den er. Jeg har laget så mange ostekaker i mitt liv at jeg tror jeg kommer til å kunne oppskriften utenat resten av livet.


Grunnoppskriften finner du tidligere registrert på detsoteliv. Mange bruker imidlertid å legge et gelélokk som pynt på kaken, slik som i denne oppskriften. Til bunnen kan du bruke de kjeksene du liker best, vi har brukt digestive i denne oppskriften. Denne milde ostekaken har god smak av sitron og er fin å servere til selskap i hagen, 17. Husk at kaken trenger minst tre-fire timer til å stivne og kan dermed med fordel lages dagen før.


Vi er egentlig ikke noen store dessert mennesker, men når vi skal ha gjester er dessert på sin plass. Forrige helg kom det gjester og det ble gulasj til middag ( oppskrift på gulasj kommer også snart på bloggen) og da jeg ikke hadde mye tid å tilbringe på kjøkkenet ble det denne enkle ostekaken på glass toppet med bær. Dette er en enkel ostekake med jordbær og med enkel , mener jeg virkelig enkel.


Enkel ostekake oppskrift

Her er det ingenting som skal stekes! Bunnen lages av en blanding av kjeks blandet med smeltet smør eller margarin og presses godt ned i en rund kakeform. Ostekremen består av nettopp kremost og kremfløte, smaksatt med litt sukker og jordbærpuré.


Disse kakene trenger du ikke steke i ovn, men du må sette av noen timer til å la dem stå kaldt. Oppskrifter på iskaker og ostekaker. Hei og velkommen til min lille side med oppskrifter på ostekake. Ostekake er en lidenskap for meg, og jeg har derfor laget denne nettsiden for å samle en rekke oppskrifter på ostekake slik at jeg lett kan finne de.


Enkel ostekake oppskrift

Passe søt og syrlig, fløyelsmyk i konsistensen og med en knasende god bunn. Denne ostekaken oppfyller alle kravene til en perfekt ostekake. Den er vegansk, det vil si uten egg, melk og gelatin - perfekt for alle som er allergiske, samt vegetarianere og andre som ikke spiser gelatin. Det er ikke min eksmanns ostekake jeg har oppskrift på her. Neida, min ostekake er så enkel at det nesten er for godt til å være sant.


Samtidig smaker den OSTEkake ! Ikke sånn luftig fromasj-tull som man av og til får servert, og som noen kaller ostekake selv om det i sannhet bare er litt pisket krem med fruktsmak og gelatin oppi. Vi har samlet alle våre beste oppskrifter på ostekake. Velg mellom oppskrift på bakt ostekake , ostekake med snøfrisk, japansk ostekake med tre ingredienser eller rett og slett verdens beste ostekake.


Tenkte jeg skulle prøve denne når mamma har bursdag- hun eeelsker ostekake ! Men… Det står 4kremost, 2pk Philadelphia… Det er vel 100g i hver pakke med Philadelphia, så er det da 200g det skal være til sammen? Eller er det da pakker med Philadelphia? Hvis du ikke helt klarer å bestemme deg for om du skal lage ostekake eller iskake, kan du slå det sammen til en enkel jordbær ostekake -iskake. Med søtet kondensert melk, kremost og fløte er selve isblandingen kjempeenkel å lage.


Rørte jordbær og kjeksmuler er heller ikke spesielt komplisert. Og når alt dette blir lagt lagvis i en form, fryst til is og servert i rause porsjoner, er. I tillegg kan du pynte den med dine favorittbær, eller favorittsyltetøy, slik at den smaker akkurat slik du vil. Enkel og god ostekake : FORSLAG TIL SMAK OG PYNT! Vi har pyntet ostekaken med jordbær dyppet i hvit sjokolade og blåbær, slik at den er ekstra fin til 17.


Bunn: Ha kaldt smør i terninger og sukker sammen med kjeks i en food processor. Kjør til godt blandet og fine smuler. Bruk en springform, ca. Jeg gir meg ikke med ostekaker helt enda.


Den kjente, kjære ostekaken får her en nydelig julesmak ved at kjeksbunnen lages med knuste pepperkaker. Ostefromasjen har mild smak av appelsin. Lise Finckenhagens pepperkaketre Seneste. Få inspirasjon til friskere hud her!


Enkel ostekake oppskrift

Problemer med tørr hud i de kalde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg