mandag 22. april 2019

Fyll til bakt potet

Finn laveste nettpris her. Bakt potet er genialt, enten som tilbehør eller som egen turmat. Lag på bålet, eller stek hjemme i ovnen til mange, med deilig fyll. En deilig rett som kan varieres etter smak og behag og som krever lite kjøkkenutstyr for å servere. Her er tips til hvordan du får perfekt bakt potet , pluss tre typer fyll.


Om du ønsker kan du sprøsteke litt bacon og strø over.

Tips: Ønsker du en kortere baketi forkok potetene litt, f. Velkommen til min lille matblogg ! Håper du finner litt inspirasjon her inne. Jeg ønsker å dele oppskrifter jeg har samlet opp gjennom årene, og oppskrifter funnet på nettet. Jeg er så heldig å få låne oppskrifter av allerede etablerte matbloggere.


Jeg linker videre til hvor oppskriften opprinnelig kommer fra, så sant jeg husker fra. Med den kan lett oppgraderes til å bli en spennende og smakfull rett på egne ben. Som fyll bruker jeg å ha oppdelt agurk, mais, sopp, råhakket løk, og monterer dette oppi poteten som da er ‘åpnet’.


Jeg bruker forresten også rømme til , og da gjerne med friske urter i, som topping.

Jeg bruker sjelden kjøtt til , men finhakket skinke synes jeg smaker godt til. Men, godt tips med bacon, det skal jeg prøve neste gang. Det finnes så mange forskjellige måter å tilberede den på. For det meste spiser vi den som tilbehør til middagsretter, for man kan liksom ikke bli lei av den ettersom man kan tilberede den på så mange forskjellig måter ut fra hva man ellers skal spise.


Skal ikke ha bakt potet i barnedåp, men fikk veldig veldig lyst på da jeg så den andre tråden. Hva bruker dere som fyll ? Smaker spesielt godt til biff. Beregn en stor potet pr.


Pakk potetene inn i aluminiumsfolie. Bakes midt i ovnen på 2grader i 1-timer. Stikk en kniv i poteten for å kjenne om den er ferdig. Rømme og smør er det aller enkleste, men her er det bare å bruke fantasien: kryddersmør, hvitløksmør, vårløk, bacon, skinke, mais, ost og mye mer. Bakepotet gjør seg også godt som tilbehør til biff, laks og grillmat.


Vi har fylt vår bakte potet med skinke, rømme og ost, men du kan fylle poteten med det du liker best. Del potetene i to på langs og skrap ut det meste av innmaten, men pass på at skallene holder formen. Bland potetmassen med smør, finhakket hvitløk, revet ost, timian og purre og fyll tilbake i skallene.


Begynner å bli litt lei av å alltid ha det samme på bakt poteten , så noen som kan komme med noe godt å ha på? Kjøpte kjøttdeig, men kanskje kjedelig å bare spise det til ? Forvarm ovnen til 225gC.

Smak til med salt og pepper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg