onsdag 14. juni 2017

Kjempegode vafler

Kjempegode vafler

Når du lager verdens beste vafler starter du med å piske egg og sukker godt sammen. Deretter rører du inn melk, kulturmelk og vann. Bland sammen alt det tørre og pisk det inn i væsken til du får en klumpfri røre.


Disse vaflene er latterlig gode! De er faktisk mye bedre enn jeg husker at vanlige vafler er! Vanligvis lager jeg supersunne vafler av havregryn og garbanzomel - de er svært populære her i huset - men av ulike årsaker etterlyste sønnen min fine vafler i går. Knallsuksess hos alle.


Vafler finnes i mange varienter og former. Både søte, grove og salte, som femhjertet, sekshjertet, firkantet eller til og med traktorfasong. Hvert år feires den store vaffeldagen 25. Vaflene har blitt selve kjennemerket på hva som venter deg om du stikker innom kjerka, og i år feirer organisasjonen 1år. Der ble jeg en skikkelig god vaffelsteiker, men.


Hildes kjempegode vafler – disse vaflene har jeg spurt om hun vil dele med oss. Dette på bakgrunn av ryktene om kjempegode vafler som jeg har hørt. Nå gleder jeg meg til å prøve dem selv.


Hilde sier at vaflene hun lager egentlig ikke er noe hokus pokus, men at kanskje hemmeligheten ligger i at det ikke er noen light-produkter i røra. Planen var å lage en annen vaffel enn denne, men den hadde jeg ikke alle ingrediensene til. Sjømannskirke i Rio de Janeiro, og de trenger sin egen vaffeloppskrift.


Kjempegode vafler

Lørdag markeres vaffeldagen, og i samarbeid medpotetmel. G-Eazy i Norge: – Lager kjempegode vafler og er god til å ha sex. Fenomenet G-Eazy er singel og har draget på damene, etter eget utsagn. Og så har han noen triks i ermet.


Vi brettet vaflene på midten og la dem tett, tett inntil hverandre så fatet ble stappfullt! Toves søte hjerter – Da vi var i Tyskland i sommer, spiste vi noe som på menyen het “Bestemors vafler ”. Sprø vafler er nesten som kjeks til kaffen. Jeg har enda ikke funnet den, men i forsøket har jeg kommet fram til disse søte hjertene. Værskei Kafe: Kjempegode vafler - Se reiseanmeldelser, objektive bilder og gode tilbud på Gausdal, Norge på TripAdvisor.


Kjempegode vafler

Det finnes mange meninger om hva som er den beste oppskriften på vaffelrøre. Noen bruker kefir i røra, mens andre bruker bare søtmelk. Eg elsker å spise vafler og pannekaker til frukost, lunsj eller kveldsmat, og desse er selfølgelig av den sunne typen som er næringsrike og metter godt.


Hei, Det er klart for årets vaffeldag den 25. Det søte liv finner du mange, mange supergode vaffelvarianter. Havremel er mel laget av havre - vårt kanskje aller sunneste kornslag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg