mandag 5. juni 2017

Hva skal jeg bake

Hva skal jeg bake

Frokostbriks lages bakes med bakepulver i stedet for gjær, slik at det hverken trengs heving eller elting. Det gjør at fra du begynner å bake til frokostbriksene tas ut av ovnen så bruker du bare minutter. Det passer perfekt når man vil overraske noen som fortsatt ligger og sover med frokost på sengen. Det må bli ulovlig å sykle det går jo for fort. Ja - siden du nevner det - det går for fort å gå, la det bli ulovlig å gå til jobb også, her må vi krype La det bli ulov.


Og så skal jeg lage gule bomber, og karameller eller noe konfekt. Vi har kun barna julaften i år, og har fri hele romjula - og jeg har lakris fra Johan Bülow på vei til gubben og meg, så orker ikke bake så mye greier i år. Skal ha familiebursdag på mandag. Sitter her og lurer på hva jeg skal finne på og bake. Det beste hadde vært om jeg kunne bakt i løpet av helgen da jeg ikke rekker det på mandag før gjestene kommer.


Har allerede bakt sjokoladekake. Er lei av den vanlige bløtekaka og posemuffins. Hva skal dere bake til jul?


Hva skal jeg bake

Anonym bruker skrev: Jeg vet det er forskjell på kroppsbygningen til alle og det kan ha mye å si, men hvor mye veier din åring? Vår gutt er år og veier kg. Han er blitt rundere siden jul og har fått skikkelig mage. Er visst ganske opptatt av mat for tida ser jeg. Jeg har lyst til å bake noe hvetebakst.


Jeg kan bake boller og kanelboller, er det noe litt mer spennende jeg kan bake `? Eller kan disse fikses opp litt mer`? Jeg er gira på noe god hvetebakst. Jeg husker ikke helt hva mengden var, men man blander knuste oreokjeks med kremost, lager runde kuler og setter i kjøleskapet en stund. Så smelter man sjokolade og dypper kulene i det, og setter i kjøleskap igjen.


Hva er det viktigste å huske på når du skal bake brød? Brødbaking er noe av det morsomste jeg vet, og læreprosessen tar aldri slutt. Rent baketeknisk er det viktigste å ha riktig utstyr. Morsdag på søndag, hva skal du bake ? Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.


Er ikke så glad i norske julekaker, så da gidder jeg ikke bake dem selv. Jeg skal faktisk ikke bake noen verdens ting. Istedenfor har jeg bedt en venn om å kjøpe syriske kaker til meg når han er i Istanbul. Logg inn for å følge dette. Jeg pleier å gjøre det ute om våren.


Hva skal jeg bake

Sirupen er i kjøleskapet til julog over det også. Jeg synes det er veldig fint at folk flest gir spiselige gaver, men for meg blir det en billig løsning. Det er ikke noe jeg pleier å gjøre. Alle vet at jeg lager så mye bakst uansett, og jeg vil ikke at folk skal tro at jeg bare gir bort det jeg har til overs. Da kjøper jeg heller ting som jeg har lagt tid og tanke bak.


Har samme erfaring som pusla, det er mye som rett og slett ikke blir spist. Og selv om det er gøy å bake for bakingens del, så blir det i overkant ekstravagant å bake kaker som blir liggende til april- for deretter å gå i søpla. Smakte det for første gang for et par år siden, for det er ikke vanlig der jeg kommer fra, men her jeg bor nå er det et must. Selv skal jeg bare bake pepperkaker, og prøve meg på Delfiakake siden pappa har ønsket seg det. Smultringer kjøper jeg , for jeg orker ikke alt fettet på kjøkkenet.


Har fått spørsmål om å bake kake til bryllup. Ja, hva har dere tenkt å bake til jul?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg