fredag 23. juni 2017

Hvordan finne ut hvor langt man er på vei

Ved hjelp av vår svangerskapskalkulator kan du enkelt finne ut hvor langt du er på vei , og når du har termin. Utvikling fra uke til uke. I svangerskapskalenderen vår kan du lese om fosterets utvikling fra uke til uke.


Her kan du også lese om hva slags utvikling, følelser og opplevelser som er vanlige for den gravide i de ulike ukene. Når man teller svangerskapsuker, begynner man å telle fra første dag av siste menstruasjon.

En graviditet varer i uker. Hvis man ikke vet når siste menstruasjon var og når man evt ble gravi kan man finne ut for hvor langt man er på vei ved hjelp av ultralyd. Har ingen aning om hvor langt jeg er på vei , men jeg tok en test i slutten av mai som var negativ. Den testen tok jeg kun for å sjekke.


Fremdeles ikke fått mensen tilbake etter fødsel, og nå kommer den jo hvertfall ikke så jeg har funnet ut at termin kanskje er helt i slutten av februar, men føler meg mer sikker på starten av mars. Grunnen til at man regner på denne måten, er at første dag i siste menstruasjon er den eneste dagen man med sikkerhet vet når var. Befruktningsdagen vet man svært sjelden når er , fordi man ikke nødvendigvis blir befruktet den dagen man hadde sex.


Hvor fort løper du hvis du klarer å løpe km på minutter?

Hvor langt er det mellom disse to stedene? Oppgave Fra Ålborg i Danmark til Berlin i Tyskland er det en kjøretur på 4mil. Desember, var bare i uke 5. Når jeg skal beregne termin på nytt, regner jeg første blødningsdag i SAen som en vanlig menstruasjon?


Eller går det ann å måle hormonnivået i blodet ut i dra en bodprøve og beregne termin? Det jeg lurer på er om det er noen andre tegn og sånt jeg kan bruke for å få et hint om hvor langt jeg er på vei ? Jeg har sjekka litt på sånne graviditeten uke for ukekalendere passer det godt om jeg er i syvende eller åttende uke i forhold til symptomene. Det du sier, er at jeg faktisk kan være over uker på vei ? Så man regner da altså fra eggløsning, og ikke fra den dagen man hadde sex og man tror at man ble befruktet?


Hmmm:-) Hvor tidlig kan man høre hjertet slå? Og hvor tidlig kan man dra på ultralyd for å finne ut eksakt hvor langt man er på vei ? Tusen takk for svar folkens. Følger han kurven sin? Er helsesøster bekymret?


Han er liten sammenlignet med mine barn, men det betyr jo ingenting. Jeg er gravid for første gang, og det er mye nytt og spennende å oppleve og lære.

Men jeg er fryktelig usikker på hvor langt jeg er på vei. Første dag i siste mens var 23. Pleier å være veldig punktlig på menstruasjonen.


Kan dere hjelpe meg å regne ut ? Jeg dør etter å få vite hvor langt jeg er på vei. Tror dere dere kan hjelpe meg? Siste mens hadde jeg 31. Og for en uke siden testet.


Kan lege finne ut hvor langt man er på vei ? Hvordan finne ut hvor langt man er på vei ? Jeg vil anbefale at du snakker med legen, så kan du bli henvist til UL for å finne ut av hvor langt du er på vei. Finn ut når du har termin, og les om fosterets utvikling i. Det opereres altså med to datoer: Den ene er hvor langt fosteret er på vei og den andre hvor langt mor er på vei. Dette er en forskjell på uker for kvinner med dagers syklus.


Går det an å finne ut hvor langt jeg er på vei ved hjelp av dette? Jeg må jo vite nøyaktig også for å kunne fastslå hvem faren er. Om jeg ble gravid med han andre den februar er jeg uker på vei i morgen, men vil graviditeten regnes fra den dagen jeg hadde samleie, eller tar det noen dager før man blir gravid? Gratulerer med spiren! Man regner ut fra første dag i siste menstruasjon, så da er det bare å telle seg fremover fra siste blødning.


Eller har du kanskje syklet en runde du vet er kilometer og som du brukte minutter på. Fortvil ikke, med kalkulatorene under finner du svarene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg