tirsdag 27. juni 2017

Gulrotkake springform

Kaken er etter min mening perfekt i både smak og konsistens. En venninne og jeg satt en kveld og skar tynne skiver av denne kaken mens vi satt og skravlet. Plutselig var kaken borte. Nydelig og saftig gulrotkake med et utrolig godt lokk av kremost.


Her skal det vanskelig la seg gjøre å bare spise ett stykke. Ha røren i en smurt rund springform cm.

KreRør sammen smør og melis til en luftig masse. Tilsett deretter kremosten. Smør det på kaken og lag et mønster med gaffel. Kaken var kjempego og heldigvis ville hun dele oppskriften med meg. Gulrotkake med ostekrem er veldig godt, og enkelt å lage.


Lag den gjerne i to små springformer og del hver kakebunn i to, så får man en fin og høy kake med tre lag krem! Bland med posens innhold og rør til en jevn røre. Rør inn to finraspede gulrøtter.


Fordel deigen jevnt i formen ved å riste på den.

Etter litt om og men, har jeg endelig fått lov å dele min kones gulrotkake med mine lesere. Ikke det at min mor er en fasit, men iløpet av sine år med konfirmasjoner, bryllup, fødselsdager, kaffeselskap o. En farlig go saftig og holdbar kake. Denne kaken er min mors favorittkake. Krydret gulrotkake.


Du kan også halvere oppskriften og steke i muffinsformer, ca. Samtykke fra cookies Vi bruker analyseverktøy for å måle trafikken på våre nettsider, og informasjonskapsler som grunnlag for videreutvikling av våre tjenester og for å tilby relevant markedsføring. Jeg har nettopp prøvd gulrotkake i langpanne og det gikk ikke særlig bra å ha formen midt i , den hevde seg så stor at toppen ble litt svart.


Kre1g nøytral kremost g smør g melis ts. Det finnes mange forskjellige måter å lage gulrotkake på. Den du får oppskriften på her stekes i en avlang kakeform eller en springform og smøres som nevnt med en deilig ostekrem når kaken er nedkjølt. Da er det bare å nyte gulrotkake med god samvittighet Tenk at en kake med en grønnsak kan være så god. Gulroten gjør kaken ekstra saftig og rund i smaken.


Her får du oppskriften på en gulrotkake med nydelig ostekremglasur. Her er gulrotkaken pyntet med friske jordbær og hakket hvit sjokolade. Selv står du helt fritt til å velge pynt eller bare servere den som den er. Hvis jeg skal lage den i rund springform , eller en liten langpanne, br jeg. Ha rren i en smurt springform 26.


Hell røren i en smurt springform (cm), med bakepapir i bunn.

Sjekk om kaken er ferdig stekt ved å stikke en trepinne i midten av kaken, er pinnen tørr er kaken ferdig. Stek kaken på 1°C i ca. Her har du en enkel, stor og deilig gulrotkake dekket med masse nydelig ostekrem! Har du ostekrem til overs kan du legge den i kjøleskapet å bruke den til for eksempel muffins. En saftig gulrotkake med mørk sjokolade er enkel å lage og smaker deilig.


Oppskriften passer til. Glasuren er laget av hvit sjokolade og kremost. Perfekt å ha med som en god overraskelse på neste foreldremøte eller dugnad i bakgården!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg