fredag 16. januar 2015

Rundstykker bakepulver

Spis frokost og lunsj med ekstra god samvittighet med oppskrift på disse grove rundstykkene. Kulturmjølk gjør at rundstykker og annen bakst blir ekstra saftig og god. Forskjellige frø både inni og på toppen av rundstykkene, gir det lille ekstra.


Av denne oppskriften får du ca. Lyst til å lage noen raske, enkle rundstykker etter skolen?

Her har vi brukt samme deig som man bruker til pinnebrød og stekt dem i ovnen. I denne oppskriften gir porsjoner rundstykker. Enkle rundstykker Tilbake til oversikten. Ha salt og bakepulver i bollen. Rør litt rundt med teskjeen, slik at det blander seg litt sammen.


Rør sammen deiga, form til rundstykker og steik til dei er gylne. Rør inn bakepulver og salt. Ha så i havregryn og bland deigen raskt sammen.

Den skal bli nokså bløt, men fast nok til at du kan forme den. Ha bakepapir på en stekeplate. Form deigen til rundstykker som legges på platen. Pensle over med vann og dryss over sesamfrø. Oppskrift, ca 8-rundstykker 300g cottage cheese 250g havregryn egg ss solsikkekjerner (kan sløyfes) En klype salt ts bakepulver Dette blandes og knuses sammen med en stavmikser til nesten alt av klumper er blandet sammen.


Du må ikke få ut alle cottage cheese klumpene, men få røra jevn og fin. Bland salt og bakepulver i havregrynene. Ha over eggeblandingen. Bakeriet i Lom står bak denne oppskriften som viser deg trinn for trinn hvordan du lager gode rundstykker. Hvert år selges tusenvis av rundstykker over disken i det koselige Bakeriet i Lom.


Nå deler vi Morten Schakendas gode oppskrift med deg. Verdens beste lavkarbo rundstykker og denne oppskriften lages ukentlig hos oss, og ikke uten grunn. Disse rundstykkene er omtrent identisk med vanlig brødmat! Min ikkelavkarbospisende bror kjente ikke forskjellen da jeg serverte han en blings, og sa han aldri hadde gjettet det hadde jeg ikke sagt noe #128578; Jeg fant oppskriften her. Mos cottage cheese klumpfritt med en stavmikser, bland sammen med egg og egg tørrvarer.


Deiga blir litt klissette, så bruk gjerne litt vatn på hendene til å forme runde rundstykker.

Eg pensla mine rundstykker med egg og hadde over litt havregryn. Jeg husker så utrolig godt den aller første gangen jeg bakte rundstykker. Rundstykkene var så fine å se på, syntes jeg, for de var toppet med valmuefrø. Det var på barneskolen. Også var de sååå gode!


Siden den gang har jeg bakt mye, og lærer stadig vekk noe nytt om gjærbakst. Pisk sammen det våte og bland det sammen med det tørre. Blir deigen for kompakt tilsettes mer vann. La den hvile i 4-min.


Dette er en oppskrift på fine frokostrundstykker med hvetemel, men du kan også bytte ut deler av melet med sammalt mel, spelt eller havregryn. Dryss gjerne sesamfrø eller valmuefrø på toppen før du steker dem. Disse fine rundstykkene passer til det meste, frokost, lunsj, middag og kvelds.


Slå deigen sammen, ta den ut på et melet bakebord og rull i to pølser. Sett de på bakepapir, alle på samme brett, og etterhev i minutter. Stekes ved 2grader på nest nederste rille i ca.


Disse er så fantastiske at til og med Jørgen brøt ut sin begeistring etter at han hadde kastet i seg to stykker. Sunne, lettvinte og saftige rundstykker som metter godt. Kan ikke bli enklere enn dette. Biscuits med bakepulver.


Denne retten har 27kcal pr 1gram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg