fredag 15. desember 2017

Stikking i livmor

Alle kvinner kan en gang imellom kjenne noe i underlivet. For eksempel i forbindelse med menstruasjonene. Noen som har hatt stikking nederst i magen ( livmor ?)? Det er værst når jeg strekker meg eller trekker inn magen.


I alle mine år som jordmor tror jeg ikke jeg har møtt gravide kvinner som IKKE har kjent stikninger i graviditeten – med andre ord: Det er veldig vanlig å kjenne stikninger i magen når du er gravid! Hva kan det komme av? Smerter i underlivet når du er gravid kan naturlig nok skape bekymring. De fleste tilfeller er ufarlig, men stikkende smerter, noe som føles som knivstikk i underlivet, kan selvfølgelig være skremmende og ubehagelig. Jeg kjente den stikkingen, ømt og trykkende, også på høyre side.


Så for meg er stikkinger i livmor rundt tida du nå merker det et bra tegn iallefall! Uke 8: Allerede nå kan man se antydninger til tommel og fingre, og anlegg til øyne og ører dannes. Du kan alltid endre innstillingene dine ved å gå til innstillingene for informasjonskapsler nederst på siden. Jeg bruker å kjenne mensmurringer fra ca en uke før mens.


Denne gangen kjenner jeg ikke det, men har i noen dager nå kjent stikkende lett smerte i livmor. Er det andre som har kjent det? Synes dette er rare greier, og er litt redd for å få falske forhåpninger, er allerede i 7pp. Har vært på UL i dag, og alt var i skjønneste orden Det er nok bare ligamentamerter.


Mange synes det kan være flaut når man opplever at det er noe som ikke stemmer der nede, men å lukke øynene for underlivsplager kan gi alvorlige konsekvenser. Har hatt smerter i livmor med ujevne mellomrom ca mnd. Det stikker til, noen ganger ganske voldsomt, andre ganger er det mer en slags krampe. Andre ganger er det bare en svak smerte. Det hjelper litt å holde knytteneven hardt på magen der det stikker, iallefall innbiller jeg meg det.


Det stikker så fælt, istad minnet det veldig om sånn bekkenløsningssmerter midt på musebeinet på en måte. Nå kjenner jeg at det sitter inni skjeden, det stikker nedover føles som om det er oppe i livmortappen eller der. Spesielt vondt var det da jeg skulle tisse.


Stikking i livmor 6dpo, noen andre som har opplevd det? Stikninger - : Fra A til Samt jeg fr skikkelig ubehagelig stikking i underlivet flere ganger i dgnet. Jeg kjenner noe stikninger i magenlivmoren innimellom, er dette.


Jeg har ofte stikkende smerter i området høyre eggstokk. Smertene kommer og går (så lenge jeg kan huske), men de siste dagene har det vært konstant stikking på høyre side. Vi vet at en del går altfor lenge med symptomer uten å komme seg til legen. Det har stor betydning i forhold til spredning, og kan avgjøre utfallet av sykdommen, sier assisterende.


Helsenett ble opprinnelig utviklet som ledd i det forebyggende arbeidet drevet av Den norske lægeforening, Norges Apotekerforening og Den norske tannlegeforening i samarbeid med et stort antall fagfolk, pasientorganisasjoner og institusjoner. Cyster på eggstokkene vil i de fleste tilfeller ikke gi noen symptomer, men hvis cystene blir store kan de trykke på blære eller endetarm. Hvis cysten vrir seg vil det gi akutte magesmerter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg