fredag 11. august 2017

Vondt i høyre side av magen gravid

Se våre reiser til Side her. Bestill din drømmeferie på ving. Bekijk het ruime aanbod op TUI. Compleet verzorgd naar Side. PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn!


Vеrdiеn еIkе dаg gеId! Sitter smertene kun nederst til høyre , bør du være oppmerksom. Ved blindtarmbetennelse får du gjerne smerter rundt navlen tidlig i forløpet, mens smertene gradvis flytter seg til et område i nedre, høyre del av magen.


Tap av foster er vanligst i de første 6-ukene av svangerskapet, og andelen spontane aborter går ned med økende varighet av svangerskapet. Svangerskap utenfor livmoren. Dersom du opplever en skarp smerte i siden sammen med blødninger tidlig i svangerskapet - 6. SVAR: Hei Jeg tenker at det er liten sjanse for at du har blitt gravid. Men siden du har konstante stikkende smerter på høyre side av magen din, synes jeg. En kvinne, gravid i annet trimester, med akutte magesmerter.


Vondt i høyre side av magen gravid

Hvor gjør det vondt ? Har du smerter over hele magen ? Nei: Magesmerter uten feber kan f eks skyldes smerter fra tarmen, magekatarr (magesyre), gallesten osv. Ved vedvarendesmerter kan man utvikle feber - husk å kontrollere temperaturen. Har hatt vondt i høyre side i hele dag. Værre når jeg går og står.


Det går greit når jeg ligger og sitter. Er dette livmor som strekker seg eller kan det være blindtarmen? Har ikke feber, kvalm eller dårlig matlyst, men krampeaktig ubehag. Når jeg trykker inn på magen , på høyre side og slipper ut.


Vondt i høyre side av magen gravid

Har også vondt i høyre side av magen , helt nede med skambeine sånn ca. Så lenge jeg ikke begynner å blø tenker jeg at dette går nok bra! Denne smerten er en magesmerte under høyre side av magen , som senere kan spre seg til ryggen.


Smerter i øvre høyre del av magen : Smerter høyt oppe til høyre side i magen kan komme fra lever og galleveier, Smerter i midten øverst i magen : Kan komme fra magesekken, men også fra nedre del av spiserøret og overgangen mellom spiserør og magesekk. Smerter i øvre høyre del av magen kommer ofte fra lever og galleveier, smerter i midten øverst i magen ofte fra magesekken, smerter nedad på høyre side er typisk ved blindtarmbetennelse og smerter nedad på venstre side kan komme fra tarmen. Vedvarende eller tilbakevendende smerter eller ubehag som er lokalisert til øvre del av magen.


Ubehaget eller smertene kan ledsages av oppfylthet, tidlig metthetsfølelse, oppblåsthet, kvalme, brekninger, sure oppstøt og halsbrann. Dette har jeg hatt flere mn men har forverret seg siste uken. Jeg er svært ofte trett, slapp, lite energi og det meste følest som et ork. Det er ikke vondt å trykke på magen. Jeg hadde veldig vondt på høyre side , og kun høyre side i starten av svangerskapet.


Det var såpass at jeg lå langflat enkelte dager. Det tar slutt etterhvert, nå sliter jeg bare litt med kynnere. Heldigvis er det helt normalt å bli utsatt for enkelte smerter og plager som gravid - det gjelder å vite hvilke av de som gir grunn til bekymring, og hva du kan ta med slående ro.


Vondt i høyre side av magen gravid

Jeg har så vondt på høyre side nederst i magen. Der stikker liksom til også gir det seg litt igjen. Når jeg kjører bil kjenner jeg det veldig godt, gjør vondt når jeg flytter på beinet. Kjenner det også i ryggen. I dag har det ikke gitt seg, og har fremdeles vondt.


På fredag var en sånn dag med veldig mye å gjøre. Noen andre som har det sånn? Merket på slutten av dagen at jeg hadde smerter som gikk fra ryggen og forover i magen , var veldig ubehagelig og ble veldig bekymret.


Tidligere idag da jeg var på do og tisset, så fikk jeg skikkelig vondt i høyre side , nede med hoftebeinet. Vondt uansett hva jeg gjorde. Så går det vekk, men så kommer det tilbake når jeg tisser igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg