torsdag 24. august 2017

Luftsmerter baby

Check out For The Baby. Hos nyfødte babyer ligger strupehodet plassert slik at omtrent alt som kommer inn i babyens munn havner i spiserøret og magesekken, og ikke i luftrøret. Luftsmerter har vi alle fra tid til annen.


Luftsmerter baby

Alle har i hvert fall i større eller mindre grad opplevd problemet. Dette på grunn av at man lett kan tro at det er noe mer alvorlig enn bare luftsmerter. Til og med en baby eller små barn kan ha.


Gråten er babyens måte å si fra om den er sulten eller trøtt, trenger kos eller kanskje har våt bleie. Dersom barnet ditt er frisk og har fin vektøkning, men likevel gråter i timevis, kan barnet ditt ha kolikk. Mellom 5- av alle spedbarn får kolikk. Ved luftsmerter , kolikk, er det viktig for barnet at du som foreldre er rolig og roer det med å trøste, bære (kolikkgrepet), vugge, nærhet.


Mange barn roer seg ved bæring (i sjal og lignende). Kanskje er det din baby eller et barn som sliter med luftsmerter ? Les mer om luftsmerter. Plages du med oppblåsthet?


Det kan ha flere åsaker, men oppblåsthet kan også komme av kostholdet og spisevaner. Har en baby på mnd som siden fødselen har slitt med luftsmerter. Jeg ammet de første ukene, men har får nå bare mme pga at jeg mistet melken. Han hylskriker ikke, men vi ser tydelig at han har problemer med magen. Dette fører til veldig urolig søvn både på natt og dag.


Disse smertene kan opptre hvor som helst i magen, og de kan raskt endre lokalisasjon. Du kan også oppleve press i magen. Noen ganger kan smerten bli så intens at det føles som om noe er alvorlig galt. Når luftsmerter oppstår i øvre, venstre del av bukhulen, kan de mistolkes som å komme fra hjertet. Kolikk gir mye gråt og mye uro, men ellers er barnet friskt og viser god utvikling.


Som regel oppstår plagene i løpet av de første ukene etter fødselen og er over ved 3-måneders alder. Ved forstoppelse eller hvis man selv hindrer kroppen å kvitte seg med luften, kan man få luftsmerter og knip eller en følelse av å være oppblåst i magen. Search For The Baby. Fordøyelsesproblemer hos baby – Lommelegen.


Et spedbarn som får morsmelkerstatning kan bli forstoppet, og bør derfor ha avføring hver dag. Hei, min lille gutt på nå mnd sliter veldig med hard mage. Det er jo veldig vanlig blant små barn, men jeg føler det har gått så lang tid her, å så.


Første skritt – ammete til mor, fennikelte til baby. Babyen har luftsmerter hver natt – fullammer15. Gutt år har antagelig luftsmerter. Vi er nå sendt hjem.


Hva kan vi gi han for å få han til å prompe? Har forsøkt fenikkel-te men det ville han ikke ha. Men noe som kanskje kan hjelpe når barnet har kolikk.


Jeg prøver meg alikevel på et spørsmål. Jeg har en sønn født for dager siden som for dager siden begynte å få luftsmerter i m. Min baby var også veldig vanskelig å få til å rape i begynnelsen, men dette bedret seg, så jeg tror det er noe som kommer etterhvert som de blir litt større. Forstoppelsen gjør vondt for barnet, og gir ofte fortvilte foreldre.


Mitt råd blir å tenke nøye igjennom om det er noe du spiser som kan gi luft i magen (mange brødsorter inneholder nøtter, så sjekk varedeklarasjon), samt å forsøke litt Minifom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg