tirsdag 17. mars 2015

Pakke inn karameller

Prøv å send en pakke fra kun kr. Send en pakke i dag! Vi leverer innen 1-virkedager. Grensehandel direkte til døren - Kjøp online her. Compare 100s of Sites at Once.


Find the Best Hotel Rates for Your Next Hotel Booking. Start Your Travel Planning Today and Book with Confidence! Sv: Hvordan pakke inn hjemmelagde karameller ? Cellofan, evt cellofan i ulike farger. Du får det i rull hos Søstrene Grene, blomsterbutikker og Panduro selger også div innpakking til karameller.


Vårt beste tips er å lage en gave som garantert faller i smak, som for eksempel disse nydelige fløtekaramellene. Denne oppskriften gir ca. Altså da i cellofan enten i kremmerhus eller annet.


Og hvordan kan det pyntes. Får ikke tak i slike norgesglass, og trenger andre alternativer. Har akkurat laget karameller for første gang (ble kjempegode ). Men lurer på hva jeg skal pakke de inn i? Har matpapir, går det eller fester det seg på karamellene når de blir pakket opp? Hvis en skal bruke folie bruker en da vanlig folie eller steke folie?


Celofan vil jeg ikke bruke. Hvis du vil lage karameller med melkesjokolade, kan du følge samme oppskrift. Når du har kokt massen opp til 1grader, kjøler du den ned til ca. Hei Jeg skal som vanlig lage fløtekarameller til jul, og tenkte å pakke de litt fint inn i cellofan for å gi bort.


MEN, er det noen som vet om det finnes ferdig kuttet cellofan i firkanter, nettopp til dette formålet, eller må jeg stå å klippe ut for hånd til hver eneste en karamell? På TV 2s nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for å forstå hvordan du bruker nettstedet, for å forbedre opplevelsen og tilpasse annonsering. HEi, er akkurat ferdig med å lage noe karameller som ble sinnsyk gode (Arkana sin oppskrift) Men når de ikke er i kjøleskapet er de veldig klissete. Hva kan jeg pakke de inn i? Prøvde sølvpapir men det funket ikke. Kan denne formes til en kule er massen ferdig kokt.


Helles utover smurt bakeplate og skjæres før den stivner helt. Pakk bitene inn i for eksempel farget cellofan! Myke karameller – finnes det noe bedre? Karamellene lages med søt, kondensert melk og får helt herlig konsistens! De er lette å lage og krever ikke lang koking.


Pakke inn karameller

Hvis du ikke pakker dem inn vil de klistre seg sammen under oppbevaring. Når massen er kald kan du skjære firkantede karameller og evt. Jeg har laget disse og de smaker utrolig godt!


Jeg kokte massen i nærmere to timer, men den stivner ikke helt! Det går fint å skjære de i biter, men når jeg skal løfte karamellen opp og pakke den inn er den helt klissete og formen blir helt ødelagt. Dersom karamellen kleber seg fast på kniven kan du gni kniven inn i litt nøytral matolje. Samle på fine moteserier som du finner i magasiner i løpet av året, og bruk dem til å pakke inn julegavene dine i. Her er det brukt en fransk avis kjøpt på Narvesen.


Pakke inn karameller

Bruk en stor treknapp der gavebåndet knyttes. Treknapper, papirsnor og hvite merkelapper får du kjøpt på Panduro Hobby. Prøv også karameller med julekrydder og fløtekarameller som smelter på tungen.


Dersom du ønsker å gi dem bort som spiselig gave, er det veldig fint å pakke inn i hjemmelagde kremmerhus eller på pene glass. Jeg vet noen som kommer til å bli glad for å få disse. DRÅPEPRØVEN Hell en dråpe karamellmasse i et glass kaldt vann. Jeg lagde disse til jul, kokte dem på dagen des, smaken og konsistensen ble kjempegod!


Populære hos de som fikk i vertinnegave 1. Siden det ble såpass mange karameller (og det er mye annet godt i julen også) så ble ikke disse spist opp ila romjulen og når jeg smakte på en nå januar hadde de forandret seg i konsistens, nå smuldret de rett og slett i munnen. Mitt favorittsnop er helt klart karameller. Ikke bare smaker det nydelig, men en karamell varer så innmari lenge i munnen. Jeg ble derfor litt skuffet da jeg lagde disse første gang – resultatet ble mer som fudge, ikke som seige, deilige karameller.


Misforstå meg rett, smaken var himmelsk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg