fredag 27. mars 2015

Kvise på brystvorten

Normalt at huden rundt brystvorten blir veldig rynkete? Hei Jeg er nesten ferdig mensen idag. Igår kjente jeg litt vondt i ene brystvorte.


Idag når jeg våkner ser jeg at jeg har liten hvit kvise der. Aldri i livet hatt noe sånt før. Sår på huden over brystet.

Alle sår som ikke vil gro, bør undersøkes av lege. En brystvorte som plutselig trekkes inn eller peker i en annen retning. Dette kan være det eneste symptomet på brystkreft i et tidlig stadium.


En annen vanlig årsak til kviser på brystvorten , eller ved siden av den, er en intern sykdom som er progressiv og eksternt manifestert i form av lignende huddefekter. Utseendet til hvit akne på brystvorten er mulig hos kvinner. Montgomery-kjertlene, som ligger rett ved siden av brystvorten.


Ofte trekker brystvorten seg litt tilbake om svulsten ligger rett under brystvorten , sier Schlichting. Kløe på brystet forekommer hos noen brystkreftpasienter, men er ikke et veldig vanlig symptom.

Rundt fem prosent opplever eksemliknende forandringer rundt brystvortene, og det kan klø, bekrefter Schlichting. Infeksjon kan ikke kurere ved å vaske kvise på brystvorten hos kvinner med infusjoner av urter, bare antibiotika. Allergisk utslett kan herdes med antihistamin medisiner.


Hudsykdommer krever et individuelt utvalg av medisiner, siden først og fremst er det nødvendig å forstå årsaken til utdanningenes utseende. I ca dager har jeg vært øm i venstre brystvorte. Akkuratt som om jeg har fått en kvise der. Har prøvd å klemme den utan at noe kommer ut.


Spsielt i starten av sugingen. Er den bevegelig i forhold til huden over? En kvise vil vanligvis være fiksert til huden. Sannsynligvis dreier dette seg om en kvise eller betent hårsekk. Dette er ikke farlig og sannsynligvis vil den tømme seg av seg selv innen kort tid.


Vanligvis er betente kviser eller hårsekk ømme når du tar på dem. Jeg har en liten kul rett ved siden av nippelen på brystvorten. Den er veldig liten og ligner på en kvise. Men ingen hvit tupp men når den fyller seg med væske blir den litt større.


Når jeg klemmer på den så kommer det litt hvit fast tykk veske ut.

Lignende utslett forekommer hos kvinner i forskjellige aldersgrupper og i forskjellige mengder. De kan være single, flere per brystvorte, eller de kan være flere, fylle et stort område av areolaen. De ser ut som et lite punkt over huden på punktet rundt brystvorten. Slike utslett forekommer hos både kvinner og menn. Noen faktorer som bidrar til utseendet av kviser på brystet, påvirker kun den kvinnelige kroppen, noen er vanlige.


Faktum er at huden i dette området er så tynn og øm, at det ikke vil være vanskelig å skade det, og infeksjonen kommer raskt inn i små sår. Hvordan behandle akne på. Kvise på bryst - hva du skal gjøre nå. Hvis du har en kvise på brystet områder, kan det skyldes en rekke grunner. Kviser, eller akne, kan det dannes på nesten alle områder av kroppen.


De er mindre sannsynlig å danne på huden av beina og armene, fordi disse områdene er mindre sannsynlig å ha en betydelig mengde bakterier eksponering. Men de kan være urovekkende når de er på brystet. Da vil du kunne se en hvit prikk på brystknoppen som ikke forsvinner. Noen føler at brystknoppen er øm, og at det gjør vondt å amme. Jeg fant hvit prikk som en kvise på selve brystvorten for noen uker siden.


Jeg har drevet å klemt på den og det har kommet ut hvit tykk veske akkurat som en vanlig kvise gjør. Plutselig våknet jeg opp en dag til at brystvorten min var hoven, rød og så ut som om kvisen har blitt betent? Det gjør skikkelig vondt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg