tirsdag 11. mars 2014

Historie eksamen privatist

Historie eksamen privatist

Jeg skal ha eksamen nå på torsdag. Historie Vgstudieforberedende. Det er vel år siden jeg har hatt slike eksamen. Og det jeg lurte på her da , hvordan kan eksamen spørsmålene være? Og privatister , er det no skumle greie?


Er så redd for at jeg sier noe feil til sensor som han ikke forstår meg. Oversikt over hvilke fremmedspråk du kan ta som privatist. Privatistordning i yrkesfag. Se oversikt over eksamener i de ulike programfagene. Nyttig informasjon for deg som skal ta høyere utdanning.


Forbedringer av karakter og nye fag hos. Jeg tok muntlig historie i fjor som privatist , og den var organisert slik: Fikk en oppgave da jeg møtte opp. Fikk sitte alene på ett rom minutter (tror jeg det var) og forberede meg. Selve oppgaven var en Kilde.


Et viktig prinsipp for muntlig eksamen i historie bør likevel være at elevene får anledning til å vise bred kompetanse i faget. Det første eksaminatoren spørte meg om, var om jeg kunne forklare hva en historisk kilde var. Jeg hadde historie privatist eksamen muntlig sist høst. Da viser ikke privatisten eller eleven selvstendig kompetanse til eksamen , og besvarelsen kan få en lavere karakter enn den ellers ville fått.


Først trakk jeg en oppgave og fikk et tema, og fikk da minutter til å forberede meg. Presentasjonen var uten hjelpemidler (ikke powerpoint eller sånt liksom), men fikk bruke notatbøker og fagbøker under forberedelsestiden. Har du blitt trukket til muntlig eksamen i historie , er det først og fremst viktig å vite hvordan eksamen foregår. Muntlig eksamen i historie. Du får beskjed om hvilket fag du kommer opp i timer før eksamen.


Historie eksamen privatist

Denne nettjenesten gir deg muligheten til å melde deg opp til privatisteksamen via web Du må først velge fylke. Deretter følger du anvisningene på skjermen. Verdenshistorien for hånden – både som magasin og digitalt. Læreplanen i historie er omfattende, og temaene mange.


Se alle mulighetene dine her og bestill. I timene vil det derfor være fokus på det som er aktuelt for eksamen , i tillegg til muntlig eksamensøving. Problemet var at jeg leste på feil måte. Jeg syntes historie - eksamen som privatist var helt grusomt for å være helt ærlig, og jeg har aldri verken før eller siden fått så dårlig karakter som jeg fikk på den.


Eksamen for privatister. På eksamen får du testet kunnskapen om alt du har lært, skriftlig, muntlig eller praktisk. Du gadd heller ikke å bruke de hundrelappene på å kjøpe bøker, eller forbrede deg skikkelig. Ble trukket opp i historie muntlig idag og kunne nesten ikke vært mer misfornøy av alle fagene jeg kunne kommet opp i var historie det eneste jeg ikke ville ha.


Nå sitter jeg med en bok på 5sider foran meg og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Regner ikke med jeg er den eneste i dette. Leste gjennom det du skrev om at eksamen som oftest er tredelt, der man skal snakke om et fordypningsemne. Og hvorfor skulle du egentlig ha lyst til å komme utenom et så viktig og spennende fag?


Historie eksamen privatist

Du kan ta historie (1årstimer) som en del av påbygg. Du kommer ikke utenom historie hvis du vil ha generell studiekompetanse. Kan du en del historie blir det lettere å forstå hva som skjer i dag: både i verden og i samfunnet rundt deg.


Spesielt etter å ha lest til andre eksamener med mye pensum. Dette kan du skylde deg selv for, du visste ikke hva du skulle opp i eksamen i. Om det var nyere eller eldre historie , ja dette er to forskjellige fag. Hei #128578; Skal nå starte å lese meg opp til norsk muntlig eksamen for privatist.


Skal ha eksamen på fredag den Mai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg