tirsdag 18. mars 2014

Brun mensen gravid

Jeg er nå gravid for første gang og er kommet til uke 8. Det som bekymrer meg er at når jeg var på toalettet i går kveld kom det dryppende dråper fra skjeden som var brun. Når jeg tørket meg etterpå var det også en lysebrun væske på papiret. Jeg har ikke hatt noen blødning med friskt blod. Denne brunaktige væsken kommer også i dag.


Utflod er et sekret av væske eller slim som skilles ut fra skjeden hos alle kvinner. Dersom utfloden blandes med små mengder blod vil den kunne skifte farge til brun. Hvordan vet jeg om det er mensen eller noe galt? Brun utflo er det mensen ? Mensen min er brun og klumpete, hva er dette? Er brun mensen tegn på jernmangel?


Har en brun strek i trusa, mensen ? Ja, jeg fikk litt brun utflo og slik jeg husker det, ørlitegrann blo da jeg skulle hatt mensen ved sist graviditet. Var altså gravid , selv om det virket som om mensen kom! Nå mistenker jeg graviditet (har fått svak strek på billigtest), og hadde brunlig utflod 5-dager etter EL, tror da det var en festeblødning. Men så var det denne rare mensen da? Noen som har opplevd å ha brun vanlig mens,men likevel gravid ? Noe annet som også er rart er at denne mnd har jeg ikke merka EL,noe jeg pleier å kjenne veldig godt.


Kanskje jeg ikke har hatt EL,derav den brune mensen ? Skulle gitt mye for å hatt en test liggende nå gitt! Jeg begynte med brun utflod og bittelitt friskt blod på morningen. Holdt på en del dager. Jeg trodde jeg bare spotta siden jeg alltid gjør det før mensen kommer.


Men tok en test for sikkerthets skyld og den lyste positiv mot meg Jeg hadde slike blødninger ganske lenge, men det var ikke noe galt. Sex og samfunn svarer på spørsmål om mensen. Inne i livmoren er det en slimhinne som blir bygget opp under en menstruasjonssyklus slik at den blir full av blodrikt vev.


Var gravid i Oktober i fjor og da hadde jeg brunt utflod som endte i spontanabort. Denne gangen hadde jeg kjempe vondt i magen etter EL og frem til den dagen jeg skulle hatt mensen , og da tok jeg test som var sterk positiv. Ja, dette er mensen , gratulerer. Det at blodet er brunt betyr bare at blødningen din ikke er veldig stor noe som gjør at blodet bruker lengre tid fra livmoren og ut.


Etterhvert vil du oppleve at mensen din blir kraftigere og dermed mer rød på fargen. Ta gjerne en titt på vedlagte artikkel, der kan du lese mer om mensen om du vil. Er du mer enn uker gravid , og blør mer enn bare spotting (rosa på papiret eller en liten dråpe i trusa), skal du alltid ta kontakt med fødestedet. Blør du mer enn en dråpe skal blødningen sjekkes.


Det er viktig å få avklart hva som er årsaken. Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Så denne merkelige blødninen jeg hadde tror jeg ikke hadde noe med at jeg mista, siden jeg fikk el.


Går på å-piller, og da jeg skulle få mensen for uke siden var det kun brunt. Tok en test nesten en uke etter jeg skulle ha mensen , som var negativ, men syntes jeg så en veldig svak strek. Helsenett ble opprinnelig utviklet som ledd i det forebyggende arbeidet drevet av Den norske lægeforening, Norges Apotekerforening og Den norske tannlegeforening i samarbeid med et stort antall fagfolk, pasientorganisasjoner og institusjoner. Gidder liksom ikke, for jeg kjenner at mensen kommer. Men da hadde jeg ikke brun utflod da.


Får mensen , rødt blod første dagen (og kanskje deler av andre dag), så blir det brunt de neste 3-dagene før mensen er over for denne gang. Men er ikkje spesielt bekymra over det. Før var den alltid bare rø men ettersom eg har blitt eldre har den blir brun på slutten av ein eller annen grunn.


Brunt blod Har lest om festeblo noe man fr i det graviditeten starter. Dette br du vite om puppene dine 18. Av de dagene har jeg brunrd utflo fr den ordentlige mensen kommer. Den kan gjerne bli litt tykkere og seigere enn når man ikke er gravid. Er utfloden økt og illeluktende ved graviditet, eller om fargen endres til brun , grønn, rosa eller gul, bør du ta det opp med jordmoren eller legen din.


SVAR: Hei Så fint at du skriver til ung. P-stav er et veldig sikkert og langtidsvirkende prevensjonsmiddel, faktisk et av dem som er sikrest. P-staven gir lite bivirkninger og virker i ca.


Jeg hadde brun utflod i 3-dager, ingenting rødt men så litt rødt ut på papiret en gang. Siden dette var uvanlig for meg tok jeg en test til slutt (1-dager over IKM) og jeg var gravid ! Har senere sett at mange andre også har brun utflod istedetfor mens rundt IKM. Syns det er en litt rar mens jeg nå i såfall har.


Har bare litt mørk utflod i truseinnlegget, og når jeg tisser kommer det kanskje et par bitte små mørke tråder som nesten ikke er synlige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg