tirsdag 12. februar 2019

Sitronkake pascal

Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Pascal mener det ikke finnes noen grunn til å lage posekaker. I dag lagde han kakerøre på direkten i NRK Ukeslutt for å vise hvor enkelt det kan være.


Sitronkake pascal

Her finner du Pascals oppskrift på sitronterte med marengs til den tekniske utfordringen i program fem av Hele Norge baker. Cupcaksene består av en saftig sitronbunn, fylt med lemoncurd og toppet med sveitsisk marengs. Selvfølgelig måtte jeg modifisere oppskriften litt, blant annet involvere krem-elementet slik at jeg med rette kunne stille med en krem-kake i konkurransen. Vi har oppdaget at du blokkerer annonser. Vi i Godt hadde satt stor pris på om du hvitelister oss slik at vi kan finansiere vår journalistikk med reklame og fortsette å være en gratis nyhetskilde.


Blant annet skriver en av mine lesere: Fikk en slik servert på en eksklusiv utenlandsk restaurant. Akkurat noe for meg! Jeg elsker de gammeldagse formkakene #128578; Disse formene hadde jeg faktisk i handlekorga sist jeg var i Tromsø, men så kom jeg til å tenke på hvor proppende fullt det er i alle skap, og så la jeg dem pent på plass igjen. Cake Citron eller sitron formkake!


Laget av Thomas, Brieux og jeg! Tips for å lykkes en flott form kake er å ha en liten strippe med myk smør på toppen! Vær med på å gjøre oppskriftene våre enda bedre! Kom med dine tips og ideer til forbedring her. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor.


Da mafiaen var på lasagnemiddag sist helg ble det servert sitronterte til dessert. Smaker jo nesten som Fox, jo, sa min Fox-elskende yngstedatter, og alle var enige etter å ha smakt på herligheten. Denne sitronkaken smaker friskt og godt.


Sitronkake pascal

Kakebunn: Sett ovnen på 1ºC. Riv skallet av sitronene og press ut saften. Romtemperer smøret og rør smør og sukker hvitt. Tilsette ett egg om gangen og pisk godt mellom hvert egg.


Med den friske smaken av både sitroner og mascarpone er det fort gjort å glemme at man befinner seg Norge og ikke i Italia. Kjøkken og mat hører ufravikelig sammen. Sammen med Pascal gir vi deg oppskriften på lekre vannbakkels med vaniljekrem eller chouquettes som det også kalles. Veldig god oppskrift på sitronkake. Laga den til en gammel onkel av meg, og han sa at den var akkurat slik han husket at sitronkake skulle smake.


Sitronkake pascal

God søndag alle sammen! Håper dere har hatt en strålende helg. Selv har jeg hatt en travel helg med mye på agendaen.


Jeg var i Arendal i går for å. Etter litt tid ute av drift er vi endelig tilbake igjen! Mye har skjedd siden sist - det kommer vi tilbake til etter hvert. Men første innlegg i det nå ikke fullt så nye året blir en sitronkake. Sitronkake i langpanne smaker friskt og godt og har en deilig, myk konsistens. Kaken blir ekstra fin hvis du topper den med melisglasur med sitronsmak.


Vennligst la dette feltet stå tomt. Oppskriften passer til stor langpanne. Få nyheter og oppskrifter rett i innboksen din! Ditt navn og e-post vil aldri bli publisert eller delt med andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg