tirsdag 27. mars 2018

Forsinket mens

Forsinket mens

Hos de fleste kvinner er menstruasjonen nokså regelmessig. Den kommer med til dagers mellomrom, men mellomrommene kan variere med noen dager fra gang til gang. Kanskje kommer den så, noe forsinket , kanskje kommer den ikke på lang tid. Hva som fysiologisk skjer i kroppen når mensen er forsinket avhenger hva som er årsaken.


Er det manglende eller forstyrrelse av eggløsningen kan blødningen bli forsinket. Hun sier videre at for kvinner som ikke ønsker å bli gravide, og som opplever forsinket eller uregelmessig menstruasjon, kan p-piller hjelpe. Selve blødningen varer mellom tre og åtte dager, og blodtap varierer. Hvis mensen er borte over lang tid (år) øker risikoen for utvikling av benskjørhet.


Hvis mensen har vært helt borte over lengre ti bør man oppsøke legen sin for en vurdering. Mensen kan ikke bli forsinket av onanering. Onani er bare sunt for deg og det kan du gjøre så mye du bare vil.


Forsinket mens

Håper dette var til hjelp for deg. Det er nå ca uker siden første dag i sist mens ! Har ikke hatt noen blødninger, men en litt økt mengde utflo kanskje noe tykkere enn van. Bidronninggele og forsinket mens.


Forsinket mens er meget vanlig, og det behøver slett ikke å være tegn på noe som helst, og det behøver absolutt ikke å ha med sykdom å gjøre. Dersom der er en årsak til det i ditt tilfelle, så er det mest sannsynlig av hormonell karakter. Det er i høy grad genetisk bestemt når mensen kommer og ulike gener fra både mor og far spiller inn. Men disse områdene henger tett sammen, og de overlapper hverandre. Uansett om det er snakk om forsinket språkutvikling eller en form for språkvanske, er tidlig innsats gjennom systematiske språkstimuleringstiltak det viktigste pedagogiske virkemiddelet.


Forsinket mens

Vi er prøvene i år. I mai var jeg gravi men vi mistet i uke 6. Nå er mensen dager forsinket , men negativ test. Noen som hadde det sånn? Det kan være stress, sykdom, slanking eller at man trener veldig mye.


Forsinket søvnfasesyndrom har innsovningsvansker som kardinalsymptom, men bør skilles fra atferden man finner hos dem man populært omtaler som B-mennesker. B-mennesker foretrekker ofte å være sent oppe, og opplever at de fungerer best om kvelden. Jeg går på mercilon etter operasjon av endometriose i mai nå i år, gått på de siden juli, og starter alltid på nytt brett uten mens imellom. Jeg har rimelig regelmessing mens , ca dager i mellom, så det betyr at jeg er rimelig forsinket , og at jeg skal, i utgangspunktet, ha igjen neste uke! Hadde en kort mens i september bare, men gikk tom for pillene fredag morgen (da jeg tok den siste på brettet) og tenkte da at jeg kunne ha en kort m. Er dager forsinket ,tok en test imorges som var negativ.


Andre som har opplevd uteblitt mens og negativ test? Ventet mensen på lørdag, og den har enda ikke kommet. Har ømme bryst, mensemurringer og migrene (akkurat slik som om jeg pleier når jeg har mensen - har aldri migrene utenom da) Har hatt forsinket mensentrasjon tidligere men ikke med symptomer som om jeg hadde den nå, andre som har opplevd dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg