mandag 14. desember 2015

Gravid med pring

Gullringer og sølvringer fra markedets mest populære smykkedesignere. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest.


Kjøp nå, test deg hjemme. Men følte jeg må ha et prevensjonsmiddel først.

Men vil ikke at mamma skal vite siden da er jeg redd for at jeg ikke får lov være sammen med han mer. Så jeg er redd miste kjæresten min. Men heldigvis har jeg en storebror jeg kan snakke med alt om. Så han foreslo jeg snakket med legen på helsestasjonen for ungdom å fikk p-ring. SVAR: Hei Så fint at du kontakter ung.


Du forteller at du har tatt en angrepille før du hadde sex. En venninne av meg ble gravid med tvillinger mens hun brukte p-ringen.

Og hun hadde ingen glipp eller opphold som tilsa at prevensjonen ikke skulle fungere? Nei, fulgte den vanlige tiden med uker med og en uke uten. Det er desverre ingen prevensjon som er 1 sikre.


Hvis p-ringen har sittet inne i mindre enn fire uker er ikke prevensjonseffekten redusert. Da kan man ta ut p-ringen når man kommer på det, og sette inn en ny p-ring etter en ”ringfri” uke. Jeg har gått på p ring (nuvaring) i ca år. Den har en ytre diameter på cm. Likevel skriver Legemiddelverket anbefaler at det finnes mange flere prevensjonsmidler som også er trygge å bruke.


Du finner oversikt nedest i artikkel om hormonfrie prevensjonsmidler. Du kan føre den selv inn i skjeden. P-ring er ikke hormonfri prevensjon. Ringen må du ha i skjeden i tre uker før den kan tas ut. En uke etter at du har tatt den ut, (perioden kan sammenlignes med sukkerpillene), setter du deretter inn en ny p-ring.


Her skiller den ut hormoner som gir samme virkning som p-piller. Den er like sikker som p-piller, og vil som regel redusere menssmerter. Du bør unngå dette prevensjonsmiddelet dersom du er allergisk mot noe av innholdet i p-ringen, om du er gravid eller ammer.

Er det noen som har erfaringer med å bli gravid etter p-ring , og hvor lang tid det kan ta og komme inn i normal syklus igjen? Så for dager siden, dager før ringen skulle ut for den ringfrie uken, fikk jeg plutselig blødninger, som varte i hele neste uken. Satte da inn en ny ring den dagen jeg tok ut den gamle, istedenfor å vente en uke. Jeg bruker Ornibel vaginal ring som beskyttelse mot uønsket graviditet. Och hela min kropp sa till mig Du är gravid.


Så sambon åkte och köpte ett test. Och DIREKT framträdde ett galet starkt plus. Och som sagt, finns inte en endaste liten miss jag gjort med dessa ringar. Gravid trots p-ring. Och BM sa att det spelar ingen roll vad man gör med ringen den fungerar ändå.


Men selv om du slutter med p-pillen, er det ulike elementer som avgjør om du blir gravid : Den generelle helsen din: Sykdom i skjoldkjertel, hypofyse eller polycystisk ovariesyndrom (PCOS), kan påvirke sjansene for å bli gravid. Forleng aldri den hormonfrie pausen med din nåværende p-pille utover den anbefalte lengden. Kvinner som er overvektige eller overdreven tynne, kan også ha problemer med å bli gravid.


Dersom du har brukt p-pillen regelmessig og korrekt, og du er sikker på at du ikke er gravid , kan du også slutte å ta den nåværende p-pillen din hvilken dag som helst og begynne med NuvaRing umiddelbart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg