mandag 24. desember 2018

Hjelmlue oppskrift

Hjelmlue oppskrift

Under størrelsesguide ser du garnmengde og originalfarge på modellen. Takk for oppskrift , gleder meg til å begynne! Har strikket et par slike før, og kaller de hjelmlue eller skøytelue. Hjelmlue 6-mnd Garn: 100g Drops merino extra fine. Djevellue, hjallislue, hjelmlue - kjært barn har mange navn Jeg har strikket flere varianter av djevellua fra Gros blogg (se gratis oppskrift her).


Hjelmlue oppskrift

Hjallislue- oppskrift (djevellue) der strikkinga går den vegen! Der var den, HURRA! Eg strikka ei for nokre år sidan (den var nydeleg, om eg må sei det sjølv) etter fri-dikting metoden, men det var via mål frå venner med barn (OK, det er målet rundt, no må eg ha målet frå nakken og over hovudet, takk), tommestokk, metermål og ein mellomstor melon.


For at syingen alltid skal være en glede, og for å gjøre plaggene jeg lager unike, ønsker jeg å ha en del kreativ frihet på det jeg lager på bestilling. Du velger selvfølgelig ønsket plagg, str og f. Vil du strikke en genser, jakke, sokker, hentesett eller babyteppe? Da finner du oppskriftene her! Enten det er trendy plagg eller tradisjonelle mønstre som Marius, Nancy, Setesdal og mer.


Hjelmlue oppskrift

Lua var likevel ikke bortkastet, fordi en liten nyfødt prinsegutt fikk lua (som da er litt for stor til han)i presang da han kom hjem fra sykehuset rett før jul. Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Se våre beste oppskrifter på nett.


Velkommen til MENY. Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg! Genser hjelmlue NORSK Sett Tradisjon. Forslag til andre oppskrifter.


Hjelmlue oppskrift

Han trengte ei lue som var lett å dra over hodet, og som dekte halsen og skuldrene godt. Den er blitt strikket i flere garntyper siden den gang, og favorittene idag er nok Garnstudios DROPS Air og Drops Big Merino. Oppskrift på Amundsens hjelmlue. Svart hjelmlue som er perfekt å bruke under hjelmen i veldig kaldt vær.


Materiale: Ytterstoff i 1 bomull, fôr i polyester. For å få luen til å passe en nyfødt strikket jeg den i pinner og brukte Pickles baby merino ull. Snorene har jeg heklet med heklenål og består av passe mange luftmasker. Gratis og norsk oppskrift.


Vennlig hilsen Hobbymegher kl. Send dette via e-post Blogg dette! Settet strikkes på pinner nr. Finull eller PTog en tråd silk mohair.


Ikke vanskelig å strikke, men litt monteringsarbeid må påregnes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg