mandag 22. mai 2017

Lavkarbo erfaringer

Lavkarbo erfaringer

Hvor mye kan jeg gå ned i vekt på lavkarbo ? Bare det å droppe sukker og hurtigmat som pizza og burger, kan for mange være nok til å kickstarte et vekttap, og alt i alt har mange gode erfaringer med å gå relativt raskt ned i vekt på en lavkarbo -diett. Har spist med kaloriunderskudd i en GOD stund nå, men er lei og ser ingen resultater - så vil prøve ut lavkarbo. Noen som har prøvd dette, og vil dele erfaringer eller tips? Erfaringer med lavkarbo?


Kosthold og livsstil. Opplevde det en gang isjasnerven gikk i klem, måtte opereres umiddelbart da. Litt lekkasje har vi jo, særlig nå på slutten av svangerskapet.


Men om det øker på, og kommer uprovosert (når du ikke hoster, nyser, flirer), må du få. Nå har jeg gått tre uker på lavkarbo og det har vært litt av en tur! Her er noen erfaringer med endringen i kostholdet, først de negative: Negative erfaringer : Slapphet, svimmelhet, hodepine, skjelving og abstinensfølelser. Alt dette har sammenheng med avhengigheten av sukker, og er heldigvis midletrtidig og mye bedre nå. Mitt spørsmål er om det er noen som bruker Kaffe med cocosa og smør før treninger og hvilken erfaringer folk har med det.


Skal teste det ut i morgen før en styrkeøkt. Hvis dette fungerer bra så ser jeg for meg å bruke det før motbakke konkurranser. Er det noen som driver eller kjenner noen som driver motbakkeløping på lavkarbo ? Jeg har nå levd lavkarbo i så mange år at jeg kjenner igjen endel oppskrifter og jeg er med i flere grupper på facebook, følger andre lavkarbokontoer på instagram og får med meg endel av det som deles der. Det er jo så flott å kunne dele oppskrifter og erfaringer med hverandre. Alle meldinger jeg får fra dere følgere gjør meg så glad.


Se resultatene deres her. Velkommen til Lavkarbo. Karbojunkie: Nettstedet for deg som er nysgjerrig på et kosthold med lite karbohydrater. Enten du sverger til Atkins, Lindberg, Sears eller Poleszynski, så vil du alltid ha noen å spørre eller diskutere med i dette forumet.


Lavkarbo erfaringer

Mange studier har undersøkt om det er slik at lavkarbo øker blodfettstoffene. Det var tross alt det viktigste argumentet fra motstanderne av lavkarbo i mange tiår, altså antakelsen at mindre karbohydrat og mer fett ville øke kolesterolet og dermed også risikoen for hjertesykdom. En slik sammenheng er imidlertid ikke så enkel uansett. Hexebergs klinikk og internasjonal forskning viser at mange med autoimmune sykdommer har matintoleranser. De vanligste i denne sammenheng er korn- og melkeprodukter.


Vi har hatt mange pasienter som har spist lavkarbo uten disse matvarene hvor anti-TPO reduseres eller normaliseres helt. Min hovedgrunn til å ta metformin er å komme ned i en sunnere vekt. Jeg gikk kun ned kg på mnd i ketose.


Lavkarbo erfaringer

Jeg har spurt flere venner om de kan fortelle litt om deres erfaringer med lavkarbo , og jaggu var det ikke flere som sa ja gitt :) Her kommer andre innslaget, og en total oversikt over innslag, og litt mer informasjon om hvorfor jeg syns det er viktig å høre om andres erfaringer , finner du her. Minstemann er på tvungen ketogen diett, (strikt lavkarbo med karbo om dagen) så han og jeg spiser det samme. Denne menyen her er bare et forslag til folk som sliter litt med å finne ut måltider på egen hånd.


Så er du en som ønsker å starte på lavkarbo ,så gjør netopp det. Jeg kunne godt ha vunnet boka siden jeg trenger mer inspirasjon til hva jeg kan lage av mat slik at jeg kan fortsette å gå ned i vekt. De siste ukene har det vært utrolig vanskelig å motivere seg for lavkarbo og det har blitt litt mindre lavkarbo noe som ikke er bra siden kroppen min passer seg best på lavkarbo.


Lavkarbo erfaringer

Jeg er ikke faglært, men har litt egne erfaringer. Kjøtt er også en ting for meg som metter godt, mye protein, men vær obs på at for mye protein ikke er bra heller. Regn ut på PROTEINKALKULATOREN HER på hvor mye proteiner du trenger hver dag, det varierer veldig fra person til person.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg