torsdag 2. april 2020

Ostekrem cupcakes

Oppskrift på cupcakes med ostekrem gir ca. Forskjellen mellom cupcakes og muffins er at muffins er et bakverk i porsjonsform, mens cupcake er en kake i porsjonsform. Her er oppskriften på skremmende gode cupcakes (muffins) med ostekrem. Perfekt å servere til Halloween eller barnebursdag!


Ostekrem cupcakes

Tilsett litt farge til den gode ostekremen og lag f eks oransje ostekrem som ser ut som et gresskar. Eller muffins dekket med spiselige edderkopper laget av lakrissnor og mokkabønner. Slipp fantasien løs! Denne oppskriften gir ca cupcakes. Moren til en venninne av meg lurte på om jeg kunne bake cupcakes til henne.


Det sa jeg såklart ja til, og denne gangen ble det gulrot cupcakes med cream cheese frosting. Ha kremen i en sprøytepose eller lignende, og dekorer kakene etter smak og behag. Topp gjerne kakene med friske moreller eller lignende. Det er rikelig med ostekrem i denne oppskriften, og synes du at høye kremtoppinger kan bli for mye av det gode kan du gjerne halvere oppskriften. Muffins eller cupcakes er søte små kaker, perfekt til barnebursdag eller andre selskap.


Ostekrem cupcakes

Dette er en oppskrift på saftige muffins med søt ostekrem. Pynt gjerne med ulike typer bær eller med et dryss sjokolade. I disse førjulstider bugner det av røde pepperkakebokser over alt: I butikker, på sammenkomster, i foreninger og lag. Jeg må innrømme jeg blir litt lei. Derfor har jeg laget noen muffins som har samme julete smak.


For et litt annerledes tygg har jeg tilsatt litt knuste pepperkaker. Ostekrem brukes ofte på gulrotkaker, men passer like godt sammen med en myk og saftig krydderkake! Jeg er utrolig glad i valnøtter, derfor foretrekker jeg masse valnøtter i mine Gulrotcupcakes, men hvis du vil ha cupcakes uten nøtter, er det bare å sløyfe dem. Annonse: Bakeren og Kokken Hei dere!


Ostekrem cupcakes

Dagens deilige kake er basert på en tidligere klassiker her på Det søte liv, nemlig Krydderkake med ostekrem. Jeg fikk tips av en leser om å tilsette litt hakket, mørk sjokolade i deigen. Red velvet cupcakes med ostekrem Kanskje verdens beste, og i hvert fall mest berømte, cupcakes. I dag har jeg oppskrift på en deilig og frisk sitron ostekrem.


Passer oppå cupcakes , inni kaker eller som fyll i en fransk makron f. En hvit, fløyelsmyk ostekrem -glasur er glasuren som de fleste kjenner fra gulrotkaken, mens i utlandet brukes den ofte som topping til cupcakes. Glasuren smaker litt syrlig som følge av kremosten og gir en god balanse til søte bakeverk. Ostekrem smaker fantastisk som glasur til krydderkake, sjokolademuffins, lyse muffins eller brownies.


Den er smidig å jobbe med og kan sprøytes i alle mulige lekre dekorasjoner. Muffins – eller cupcakes , som de kanskje også kan kalles – fra Lise Finckenhagen. Bringebær og hvit sjokolade i deigen, og ostekrem med sitron på toppen. De forvandles til cupcakes med deilig kremost frosting på toppen. Samtykke fra cookies Vi bruker analyseverktøy for å måle trafikken på våre nettsider, og informasjonskapsler som grunnlag for videreutvikling av våre tjenester og for å tilby relevant markedsføring.


Smørkrem er en god og luftig krem som er perfekt til å pynte cupcakes og dekorere kaker. Tilsett konditorfarge for å få den i forskjellige farger. Enkel og god :-) Ps. Ikke særlig deilig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg