mandag 24. august 2020

Trollmor tekst

Trollmor tekst

Trollmors voggesang! Fantastisk tab, pleier å ha vansker med å synge samtidig som jeg spiller, men så fort jeg fikk mønsteret i fingrene, kunne jeg synge så mye jeg ville! I hvor mange norske hjem kan man høre disse tonene hver kvel mon tro?


Dette må være den mest kjente norske vuggevisen. Sangteksten er beskyttet av opphavsrett og teksten kan derfor ikke publiseres. Så synger hun sakte for elleve små troll.


Her er det mye kos, nostalgi og læring. Så finn frem ungene, varm opp sangstemmen, slipp hemningene og syng av full hals! Det skaper minner, musikkglede, samhold og mange morsomme stunder å synge sammen! Du kan velge å la et av barna være trollmor eller du kan være trollmor selv. Mens dere synger sangen, ”knytter” du halene til trollungene ved å legge barnas bein i kryss, mens de sover på golvet.


Hører jo melodine på så mange leker og spilledåser,men ikke noe tekst. När trollmor har lagt. Tekst : Kjell-Richard Landaasen. Denne bloggen er en Sing Sang - blogg.


Bloggen skal spre informasjon om sang og sangens betydning i vår kultur, i et barns liv og for samspillet mellom barn og voksen. Vi håper at bloggen vil inspirere foreldre, men også andre som omgås barn: tanter, onkler, besteforeldre, ansatte i barnehager og korledere. Hvordan er det med deg?


Du er vel igang med ihvertfall sprayinga nå? Håper det går greit med deg! Jeg begynner med spray på fredag, så da er jeg endelig igang igjen! Visan handlar om en trollmor som sjunger en visa med orden Hoajajajaj buff för sina elva barn när de skulle sova, eftersom det är den vackraste visan hon känner.


Barn elsker å synge og de synes det er spesielt gøy hvis en voksen også synger med. Her finner du en oversikt over alle publiserte barnesanger, sangleker, rim og regler. Sang og musikk er en flott måte å skape gode relasjoner mellom barn og deres foreldre.


Trollmor tekst

Vi bruker cookies for å gi deg en best mulig kundeopplevelse. Les mer om hvordan vi bruker cookies Hvis du ikke aksepterer bruken av cookies kan du slå den av i innstillingene på nettleseren din. Service, krus, asjetter, glass. Så når jeg finner noe som får meg til å le, vil jeg gjerne dele det med dere. Motivmål ca 25xcm.


En skikkelig brudebukett til et troll? Det var uendelig mye å velge i, men trollmor var bestemt. Litt grønt, litt gult, litt rødt og noen kvister. Akkurat sånn som høsten er. Lurte på hvor lenge du skulle spraye?


Trollmor tekst

Jeg skal starte med sprøytene den 15. Skal holde kontakten så godt jeg kan der borte, fint å dele dette med noen andre også! Da synger hun søtt for sine elleve små troll, de vakreste ord hun kjenner.


Når skal dere til Danmark?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg