tirsdag 2. mars 2021

Vondt i nedre del av magen venstre side

Brukere har fått hjelp mot bl. Smerte på venstre side av magen bør ikke ignoreres eller overses. Om noen av disse symptomene oppstår samtidig, er det grunn til bekymring: Konstant smerte.


Dette er ikke noe som er begrenset til kun én dag i noen timer. Smerter i midten øverst i magen : Kan komme fra magesekken, men også fra nedre del av spiserøret og overgangen mellom spiserør og magesekk. For eksempel ved forstoppelse og luft i magen.

Magesmerter kan komme av så mangt, og det kan avhenge av hvor i magen du har vondt. Opplever du gjentagende smerter de samme stedene i magen , og det kan være nyttig informasjon å ta med seg til legebesøket. Det vanligste symptomet er magesmerter i nedre del av magen , som regel på venstre side. Smertene kan komme og gå eller være konstante. Jeg har smerter i venstre del av magen og venstre nedre del av ryggen.


De sterkeste smertene er i ryggen til tider. Jeg har tatt ultralyd hos gynekolog og ultralyd av resten av magen. Smerter i øvre høyre del av magen kommer ofte fra lever og galleveier, smerter i midten øverst i magen ofte fra magesekken, smerter nedad på høyre side er typisk ved blindtarmbetennelse og smerter nedad på venstre side kan komme fra tarmen.


Jeg kan nok ikke svare deg på hva det er, men jeg kan si at jeg også har stikkinger, men det er i midt på magen på venstresiden.

Det er som om en kniv som blir stukket inn i nedre del av ribbeina. Hold i nedre del av magen , venstre side - Kropp. Siden i forgårs ettermiddag har jeg hatt en smerte helt nederst på venstre siden av magen.


Det kjennes ut som at det er rett over eggstokken. Når jeg ligger og sitter kjenner jeg ikke noe. Og om jeg trykker på magen er det vondt. Men bare på venstr.


Vurdering av ubehag i øvre del av magen. Noen flere som har opplevd lignende? Hvorfor har jeg vondt øverst til venstre i magen ? Betennelse i nedre delen av venstre lungen kan gi smerter i. Hvis smerter i nedre venstre side av ryggen er spesielt alvorlig, kan det være en indikasjon på en herniated eller sprukket disc.


Alongside de vanligste årsakene nevnt ovenfor, kan smerter nede på venstre side av ryggen like godt være en innstramming av sacroiliac felles, rygg ledd og rumpe. Når det er sagt, så er det jo veldig vanlig å ha vondt i magen , både på høyre og venstre side. Derfor kan det være litt vanskelig å oppdage at det er akkurat blindtarmbetennelse en har. Har du smerter i nedre del av magen som du er usikker på hva skyldes anbefaler jeg deg å kontakte en lege umiddelbart, Eidjar.


Hei, jeg har den siste måneden opplevd en gradvis økende følelse av ubehag og trykk i området under de nederste ribbeina på venstre side. I begynnelsen var plagene av en karakter som gjorde at jeg fint kunne fungere i jobb og studier, men de siste to ukene har plagene forverret seg.

Utover dagen har det blitt vondere, men ikke uholdbart (jeg har riktignok høy smerteterskel). Problemet er at det ikke minner om menssmerter, ei heller om stølhet. Klarer rett og slett ikk. Andre muligheter er nyrepatologi, kolontumor i venstre fleksur, hjerteinfarkt, pneumoni.


Nedre venstre kvadrant. Tenk også på ureterstein, bekkeninfeksjon, ovarialcyste, ovarietorsjon, ekstrauterin graviditet, inkarserert hernie. Oftest divertikulitt eller kolitt. Over de siste dagene omtrent, har jeg hatt ubehagelige stikk i nedre ventre del av magen. Mellom bukspyttkjertelen og blærer.


Om natten våkner jeg mange ganger fordi jeg får smerter når jeg snur meg. Om morgenen kommer jeg meg nesten ikke opp av sengen fordi det er så vondt. Signalene kan komme fra selve livmoren eller fra livmorhalsen.


Da gjør det vondt foran og dypt i underlivet. Eventuelle smerter ved samleie vil føles samme sted. Gjør det vondt ute i sidene nederst i magen og nedover i lysken kan smertene stamme fra eggstokker eller eggledere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg