tirsdag 19. mai 2020

Sy brødkurv

Sy brødkurv

For en inspirerende flott blogg du har! Bastian brødkurv finnes både i oval og rund utgave, og er samtidig tilgjengelig i ulike størrelser. Dette gjør at du kan velge en brødkurv som er av passe størrelse. Emil Brødkurv fra Dixie.


Klipp ut sirkler og rektangler, og sy de sammen hver for seg. Jeg har brukt en tallerken til å tegne sirklene opp med. Størrelsen på rektaglet finner du ved å gange diameter på sirkelen med for å finne ut omkretsen = lengden på rektangel. Stryg sømmen på det syede fra hinanden.


For at syingen alltid skal være en glede, og for å gjøre plaggene jeg lager unike, ønsker jeg å ha en del kreativ frihet på det jeg lager på bestilling. Du velger selvfølgelig ønsket plagg, str og f. Skær en monteringsstrimmel i gult stof på x cm. Sy bunden i kurven. Læg den ret mod ret med overkanten og sy hele vejen rundt. Tenkte jeg skulle lage en liten tutorial på disse runde brødkurvene, de er så enkle og moro å lage!


Sy brødkurv

Den aller første jeg sydde var etter UnePunes forklaring. Men jeg har kommet på en enda enklere måte å gjøre det på, uten vrengehull og håndsøm. Det passer best med et litt kraftig, stødig stoff til disse kurvene. Hejsa Fed ting du har lave her ind. Sikre god vejling med skrev og billede.


Du bare god til at lære fra dig. Vis du har en hjemmeside med din sy til må du gern skrive den på, forså vil jeg gern ind og se mere vis du har det. Jeg heter Linda Olsen-Ryum, og er en utrolig syglad dame i 40-årene. Jeg er gift med Oddvar, og vi har barn sammen. Jeg syr mange produkter på bestilling,og i tillegg syr jeg produkter som legges ut for salg.


Sy brødkurv

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta spennende nyheter og gode tilbud! Gjør om dine gamle jeans til en brødkurv. Et miljøvennlig syprosjekt. Velg ut et par jeans som du ønsker å sy om. Jeg brukte den nederste delen på jeansen, men om du vil ha en bredere brødkurv går det like bra å bruke deler høyere opp på jeansen istedenfor.


De både pynter i hjemmet, og er praktiske til opbevaring af småting, som f. Klip et stykke kraftig vlieseline med samme mål. Læg foret ned i kurven og hæft med knappenåle. Ny løper, brikke til brødkurv og bordskånere til påske Inspirert av utallige blogger fikk jeg lyst til å sy tradisjonelt pacthworkmønster igjen. På bildene har jeg først tråklet båndet fast i ytterstoffet, og deretter sydd en søm gjennom både for, bånd og ytterstoff, men ved nærmere ettertanke tror jeg at det fungerer like godt, og blir penere, å bare sy fast båndet i ytterstoffet.


Sy brødkurv

Denne siden ble sist oppdatert 16.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg