mandag 11. januar 2021

Verdens beste spaghetti carbonara

Verdens beste spaghetti carbonara

Jeg husker ikke hva det het, jeg husker ikke hvor eller hvem som laget det, men jeg husker dette: En italiensk kokk på et ikke for fancy kjøkken, men som uansett ikke manglet integritet, tvert imot! I Italia lages spaghetti carbonara både med og uten fløte. I sør lager de den uten mens i nord kan man oppleve at de tilsetter det.


Antonio Carluccio som du viser til i din video er fra sør og vil dermed ikke bruke fløte. Verdens beste vafler. Spaghetti carbonara er et godt middagstips. Lager du pasta carbonara med grønnsaker og fullkornspasta blir det raskt en sunn pasta carbonara.


Trikset med en skikkelig god carbonara er å bruke bare eggeplommer, ikke hele egget. Pasta carbonara er en klassiker på middagsbordet. Det finnes mange forskjellige varianter av pasta carbonara - noen liker å lage carbonara med fløte, andre med erter - men her går vi for en helt klassisk variant med pancetta og parmesan. Pasta, egg, bacon og parmesan, Kanskje litt fløte selv om italienerne lar seg ryste, og definitivt en del svart pepper.


Kun fire ingredienser. Slik lager du ekte pasta carbonara. Du har kanskje spist en skikkelig god pasta carbonara på ferie i Italia, men ikke fått dreisen på den hjemme på ditt eget kjøkken?


Her kommer den i oppjustert variant og med en video. Det er mange måter å lage carbonara på, og slik gjør jeg det. Sliter du med å finne riktig mengde spaghetti?


Verdens beste spaghetti carbonara

Da trenger du denne. Noe av det beste Marius og jeg vet om er pasta carbonara , og det står ofte på menyen om vi skal kose oss, eller får lyst på pasta. Det er en enkel rett å lage, og det er supergodt. Absolutt ikke sunt, men veldig godt. Spagetti Carbonara er en udødelig klassiker.


Som med de fleste klassikere hersker det stor uenighet om hva som er den egentlige, opprinnelige og autentiske oppskriften. Jeg kan ikke gi deg den platoniske idéoppskriften på denne enkle retten, men jeg kan gi deg en god og idiotsikker en. Ikke vær kjip på ingrediensene: Her bruker jeg italiensk De Cecco spaghetti , en måneder gammel og sertifisert Parmigiano-Reggiano, ferske økologiske egg, sort pepper og et stykke Guanciale som jeg kjøpte i Bologna.


Når det kommer til osten, trenger du virkelig en fin parmesan eller pecorino her som ikke er pre-revet. De beste oppskriftene med pasta Alt om pasta. Italienerne er klare p to ting nr det gjelder Pasta Carbonara.


See how to make rich, flavorful spaghetti carbonara. De aller beste kveldene er virkelig de kveldene jeg har hjemme i leiligheten. Tente lys, deilig musikk, matlaging og mitt nye favorittprogram som jeg ser på Viafree – “Eventyrlig Oppussing” med Hallvar.


For et utrolig fint program, jeg elsker det! Så har jeg tre favorittsanger til dere som jeg elsker å høre på mens jeg koser meg hjemme. Mange mennesker overalt i verden har i tidens løb jagtet den perfekte Carbonara.


Om nogen har fundet den, ved jeg ikke, ej heller hvad det perfekte forhold mellem fløde og æg skal være, eller hvad det optimale fedtindhold i fløden er. Med eller uden muskatnød? Jeg pleier å påstå at dette er verdens beste spaghetti Carbonara , og det står jeg ved - eller den er i alle fall veldig nær! Den er uten fløte, og dermed blir den ikke så tung og fet.


Verdens beste spaghetti carbonara

Sausen kleber seg rundt pastaen og setter en nydelig smak. Denne pastamiddagen er et godt og raskt middagstips, ferdig på under minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg